Byznys našich klientů: Světová zdravotní karta Marka Lupieńského

Image1

Marek Lupieński přišel před dvěma lety na trh se světovou zdravotní kartou, která již pomohla v krizových situacích lidem v mnoha zemích světa. A několika desítkám dokonce zachránila život. Impuls k založení společnosti přišel z vlastní zkušenosti, kdy se sám Marek několikrát ocitl v nemocnici a vzhledem k vážnému stavu nebyl schopen lékařům poskytnout žádné informace. Právě to ho motivovalo k vytvoření řešení, které umožní uchovat všechny důležité informace na jednom místě.

Mohl byste představit svou firmu a přiblížit, jak jste se k oboru dostal?

Cesta k mému současnému oboru byla složitá, mou vášní jsou auta a celý život jsem s nimi pracoval. Po onemocnění covidem se mi život na dva roky zastavil. Opakované hospitalizace byly stále stejné: příchod do nemocnice, kde o mně neměli žádné informace bez ohledu na to, v kterém městě se to odehrávalo. 

Pocítil jsem absenci sdílených zdravotních dat, protože jsem nebyl schopen ani komunikovat, ani si vzpomenout na své jméno, natož sdělit kontakt na osobu blízkou. I přesto, že jsem měl připravenou tištěnou zdravotní dokumentaci, ve špatném stavu jsem na ni často zapomněl, například až v sanitce jsem si uvědomil, že dokumenty zůstaly doma, ale bylo již pozdě. Tato zkušenost vedla k nápadu vytvořit něco, kam by se tyto informace ukládaly – něco, co jsem si nebyl schopen koupit. Spolu s týmem odborníků jsme vytvořili World Emergency Card, kartu, na kterou lze nahrát všechny zdravotní údaje, a která je přeložena do několika světových jazyků. Funguje téměř po celém světě.

Image3
Světová zdravotní karta Marka Lupieńského

Má váš obor nějaká specifika?

Je těžké vysvětlovat lidem důležitost přípravy na krizové situace, kdy člověk může zapomenout dokonce i své jméno nebo telefonní číslo nejbližší osoby. Bez osobní zkušenosti se do této situace těžko vcítí. Musím jim ilustrovat, co se stane, když je krize zastihne, aby pochopili, proč potřebují tu kartu. Je to manipulace se strachem. Ti, kteří takovou situaci zažili, si kartu koupí ihned a rozumí jejímu účelu. Ostatním musím ukázat, proč by měli být na cokoliv připraveni, což vyžaduje, aby si představili nepříjemné scénáře. Na rozdíl od většiny produktů, které se prodávají přes pozitivní aspekty, můj produkt se musí prodávat skrze nepříjemné téma.

„Rád bych rozšířil svůj projekt po celém světě, podobně jako Coca Cola.“

Setkal jste se v začátcích s překážkami?

Každý den je to boj. Mám tu kartu už přes dva roky a neustále se setkávám s velkými překážkami od zavedených institucí a odborníků v oboru. Často vidí spíše problémy než přínosy. Tento přístup je charakteristický pro mnoho národů. Podařilo se mi kartu zavést ve více než 60 zemích. Někde ji přijímají s nadšením, ale většinou narazím na odpor a dokonce na vytváření negativního prostředí.

Image4
Zakladatel společnosti Marek Lupieński

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Projekt prošel výraznou proměnou. Původně se nazýval Rochova karta, podle Rocha z Montpellieru – patrona nemocných, lékařů a nemocnic. Snažil jsem se rozšířit na americký trh, ale název tam nebyl přijatelný a vysvětlování jeho významu bylo složité. Přestože Rochova karta měla všechny patřičné ochranné známky a autorská práva, pro byznys bylo lepší použít popisný název, který se však nedal ochránit. To byla jedna z největších změn, kterou jsem musel udělat.

Když jsem začínal s podnikáním, vypukla válka na Ukrajině. Moje spuštění podniku 1. března 2022 přišlo chvíli po jejím začátku. Původní plán na velkou tiskovou konferenci, na kterou nikdo z novinářů nepřišel, mě nutil okamžitě reagovat. Na kartě byly angličtina, němčina, polština a čeština, ale brzy jsem pochopil, že je nutné přidat ukrajinštinu. Díky tomu jsem rychle otestoval kartu tím, že jsem ji zdarma rozdal několika set Ukrajincům v Česku a Polsku, kde se jich zdržovalo nejvíce. Lékaři po celé Evropě neměli zkušenosti s komunikací s Ukrajinci, takže začali používat moji kartu. To byl významný milník, který mi ukázal, jak lidé kartu používají a umožnil mi ji lépe přizpůsobit trhu.

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

V současné době nemám přímého konkurenta, což mi dává výhodu. Moje služba je unikátní tím, že je plně nezávislá na zemi, ve které se uživatel nachází a rovněž nepotřebuje žádné speciální zařízení k načtení, což jsou důvody, pro které se karta tak rychle rozšiřuje.

Image2
Světová zdravotní karta Marka Lupieńského

Co je vaším pracovním cílem?

Rád bych rozšířil svůj projekt po celém světě, podobně jako Coca Cola. Obdržel jsem stovky pozitivních zpětných vazeb a vím o přibližně 30 lidech, kterým naše karta zachránila život. Pocit, který mám, když si toto čtu, je nepopsatelný. Mým podnikatelským cílem je rozšířit službu do co nejvíce zemí a stát se světovým lídrem v poskytování informací o zdravotním stavu lidí.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?

Úplně skvěle! Vlastně o Ofigo ani nevím, což považuji za dokonalé. Mám u vás dvě firmy a  spolupráce byla bezchybná. Vyplnil jsem údaje na internetu, počkal tři dny a dostal potvrzení do datové schránky nebo na email. Poté už jsem měl vše hotové. Nyní mi každý rok přijde faktura a nemusím se o nic starat. Když se mě někdo zeptá, kde si zřídit sídlo firmy, vždy doporučuji jen vás.

Informace o produktu naleznete na www.worldemergencycard.cz

Komentáře

Další články

Žádné články k zobrazení.