Byznys našich klientů: Jak připravuje Zprávy z Moravy Kamil Albrecht

Byznys našich klientů: Jak připravuje Zprávy z Moravy Kamil Albrecht

Kamil Albrecht založil vydavatelství Morava Dyje Media, které připravuje jediné médium s nadregionálním obsahem, které ale zároveň není celostátní. Najdete ho na adrese www.zpravyzmoravy.cz a jak již název napovídá, jedná se o kulturní, sportovní, společenské, ekonomické i dopravní zprávy z Moravy a Slezska.

 

Jak dlouho se Zprávám z Moravy věnujete?

Projekt jsme spustili v květnu 2019 a postupně se rozjíždí. Nabíráme více redaktorů a krůček po krůčku se rozšiřujeme. Nezaměřujeme se na jednu specifickou oblast, například kulturu nebo sport, ale na celkové zprávy z regionů Moravy a Slezska, proto je pro nás pestrost redaktorů klíčová.

 

Měl jste před založením Zpráv z Moravy nějaké vydavatelské zkušenosti?

Částečnou vydavatelskou zkušenost mám, vydával jsem časopisy. Ovšem přiznám se, že to pro mě i tak byl vstup na tenký led. Navíc u nás donedávna nepracoval nikdo, kdo by měl zkušenosti s reálnou prací v redakci. Možná i proto přinášíme zprávy zajímavé z perspektivy čtenáře a velmi rychle si budujeme dobré renomé.

 

Portál www.zpravyzmoravy.cz není tematicky vyhraněn
Zprávy z Moravy obsahují kulturní, sportovní i společenské zprávy

Co vnímáte jako největší dosavadní úspěch?

Nejvíce se nám daří tvorba redakčního týmu. Spolupracujeme s lidmi, kteří to dělají s nadšením pro věc, a nejsou primárně zaměřeni jenom na zisk. Možná i díky nim postupně přicházejí další a další a celý projekt se pěkně rozrůstá.

 

„Setkání s jednotlivými spolupracovníky jsou pro mne velmi zajímavá. Za největší úspěch letošního roku považuji sestavení skvělého týmu.“

 

Je něco, čeho se v rámci svého oboru podnikání obáváte?

Strašáků je skutečně hodně. Nejvíce se potýkáme s tím, že lidé málo čtou a mají zájem pouze o určitý typ obsahu. Nejvyhledávanější je zábava a nenáročný obsah, my bychom jim chtěli nabídnout i kulturu a osvětu. Ovšem lehčí témata budou mít asi vždycky větší odezvu. Osobně se nejvíc bojím toho, že lidé přestanou číst a budou jenom skenovat a vyzobávat střípky ze sociálních sítí.

 

Jaké máte plány do dalšího roku?

Chceme zvýšit čtenářskou základnu. Rosteme sice každý měsíc, ale představoval bych si asi třikrát větší návštěvnost, než jakou jsme měli v prosinci. Určitě bych chtěl zvýšit i počet článků.

 

Co byste poradil někomu, kdo ve vašem oboru začíná?

Konkrétní rady jsou vždycky poměrně těžké, ale určitě by měl mít představu o své cílové skupině a jednoznačně vědět, čím je jiná než cílová skupina konkurence. Pokud má o svých čtenářích jasnou představu, ať to zkrátka zkusí a uvidí. Podobně jsme na to šli i my a jsme velmi spokojeni.

 

Měl jste na začátku nějaká očekávání – a splnila se některá z nich?

Snažil jsem se očekávání nemít, byl jsem v tomto směru poměrně hodně opatrný. Takže jsem spíš mile překvapený celým vývojem našich zpráv. Ale samozřejmě vždy by to mohlo být ještě lepší.

 

První rok Zpráv z Moravy byl velmi úspěšný
Zprávy z Moravy spustil Kamil Albrecht v květnu 2019

Jak proběhlo založení s.r.o. přes společnost Ofigo?

Podnikám již delší dobu, takže mám několik společností. Chtěl jsem Zprávy z Moravy oddělit od ostatních a moje představa byla poměrně jednoduchá. Bez složitostí a náročné administrativy jsem chtěl založit novou společnost – a tomu přesně odpovídala nabídka od Ofigo. Moje očekávání stoprocentně splnila.

 

Zprávy z Moravy a Slezka najdete na portálu www.zpravyzmoravy.cz.