Byznys našich klientů: Virtuální asistence jako podnikání Františka Krešňáka

Byznys našich klientů: Virtuální asistence jako podnikání Františka Krešňáka

Mít osobního asistenta je snem každého z nás. Ne každý si ho však může dovolit. Tedy alespoň do dnešních dnů tomu tak bylo. František Krešňák totiž na českém trhu začal mezi prvními podnikat s dostupnou a spolehlivou virtuální asistencí. Jeho společnost VMATE Solutions začala šetřit čas svým klientům a není se co divit, že ti jsou s pomocí virtuálních asistentů spokojeni. Co všechno za vás může virtuální asistent vyřídit a jak se pozná ten opravdu kvalitní? To se hned dozvíte!

 

Jak ulehčujete svým zákazníkům život?

Jednou větou bych to shrnul asi takto: šetříme lidem čas tam, kde nejsou schopni ho ušetřit oni sami.

 

Kde konkrétně tedy dokáže virtuální asistence šetřit klientovi čas?

V tomto raném stádiu, ve kterým zatím jsme, může asistentka zajistit základní úkony – zabookování letenek, domlouvání schůzek, rezervaci v restauracích, zajištění odvozu z akce, ze které se už nemůžete odvézt, zajistit nákup domů nebo převoz balíčku z bodu A do bodu B.

 

Zmínil jste rané stádium. Jak si tedy přejete, aby se služba vyvíjela dále?

Do budoucna bychom naše služby určitě chtěli rozšířit o účetnictví a zařizování právních záležitostí. Momentálně však zatím nemáme tolik zkušeností a neradi bychom na sebe brali tíhu toho, kdyby se něco nepovedlo. V tomto směru je však určitě kam růst.

 

Jak vnímají lidé v Česku virtuální asistenci?

Nejsme u nás jediní na trhu, což jsme zjistili až po založení firmy, ale pořád je to pro mnoho lidí velká neznámá. Když se bavíme s klienty, většinou se o této službě dozvěděli až přímo od nás, což jim dalo impuls k tomu podívat se i na jiné možnosti na trhu. Naštěstí však zůstávají u nás a oslovování klientů momentálně probíhá spíše na bázi doporučení klientů stávajících.

 

Jakou mají klienti vůči virtuální asistenci důvěru?

Stojíme za tím, že je vždy na klientovi, jak moc se nám chce otevřít a co všechno nám chce dát na starosti. Samozřejmě na začátku probíhá počáteční oťukávání jak se strany klientů tak i z naší strany abychom věděli, co je druhá strana zač. Pak když se nám chce klient svěřit i s osobnějšími záležitostmi, není to žádný problém. Existují však i klienti, kteří se opravdu otevřou hned na začátku a to bez jakýchkoliv obav. O mlčenlivosti vůči klientovi jsme totiž vázáni i na základě našich podmínek a GDPR. Takže i pro ně je to jistota, že o nich nebudeme dále nic zveřejňovat.

 

Podle čeho poznáte schopnou a šikovnou virtuální asistentku nebo asistenta?

Samozřejmě záleží na tom, jak člověk mluví, jak se prezentuje do telefonu. Jsem zastáncem toho, že je úsměv v telefonu prostě slyšet. Vhodné asistentky i asistenty a vybíráme je na základě úvodního rozhovoru, nebo spíše informační schůzky, kde si nastíníme, co obnáší taková práce virtuálního asistenta a pak probíhá školení, kde si v závěru já nebo kolega hrajeme na klienta a zadáváme k řešení určité požadavky, které asistenti sice jsou schopni splnit, ale nejsou třeba zcela běžné. Děláme si poznámky a pak na základě toho, jak se k požadavkům člověk postaví, vše vyhodnocujeme.

 

Podnikáte ve specifickém oboru. Jak vás taková idea vlastně napadla?

To je zajímavá otázka, ale odpověď na ni není nic speciálního. Byl to můj nápad, který je převzatý z Ameriky. Tam podobná firma funguje asi 6 nebo 7 let. Narazil jsem na ni když jsem ještě pracoval v managementu jedné donáškové společnosti, kdy jsem zjistil, že toho času, který věnuji plánování schůzek, organizaci vlastního kalendáře a nebo řešení dárků či pozorností pro mé blízké a rodinu, bylo najednou příliš mnoho. Naopak času, ve kterém bych dělal opravdu to, co bych měl dělat, bylo hrozně málo. V tom okamžiku jsem potřeboval, aby měl den asi 30 hodin. Tak jsem si pohrával s myšlenkou, že bych si najal sekretářku. Další věc ale byla otázka peněz. Neměl jsem v té době tolik prostředků, aby si mohl dovolit platit slečně, která by seděla vedle mně v kanceláři 20 nebo 25 tisíc měsíčně. Projížděl jsem internet a našel jsem virtuální asistentky z Ameriky. Ozval jsem se jim, ale šance, že by se mi mohla věnovat paní z Ameriky neexistovala. A tím jsem si řekl, že bych na tom mohl začít pracovat já.

 

Jak by zněla vaše rada začínajícím podnikatelům?

Já jsem do toho šel s tím, že jsem mohl ztratit všechno, co jsem měl, ale řekl jsem si, že se toho nesmím bát, protože když to nezkusím, tak to určitě nijak nedopadne a nic z toho nebude. Žijeme jenom jednou, tak proč si to kazit a krátit čas tím, co nestojí za to řešit? Prostě vrhnout se do toho po hlavě. To je moje rada.

 

Jak se vám spolupracovalo s Ofigo?

Byl jsem naprosto spokojen. Opravdu nemám co bych vytkl. Veškerá komunikace probíhala hladce, byla jasná, stručná a když byla někde nějaká chybička, hned jsme si dali vědět a odpověď tu byla hned na druhý den.

Firmu VMATE Solutions najdete na stránkách www.vmate.cz.