Byznys našich klientů: Přírodní lněné látky Pavla Juřeníka

Přírodní lněné látky pavla juřeníka

Pavla Juřeníka k obchodování se lněnými látkami inspirovaly jeho návštěvy u rodiny v Bělorusku. S manželkou, vyučenou krejčovou, se rozhodl založit společnost, která by se zabývala něčím, co by je oba bavilo. Jak firmě PaJuJa covid zkomplikoval plány?

Mohl byste představit vaši firmu a říct, jak jste se k vašemu oboru dostal?

Naše firma se jmenuje PaJuJa a primárně se zabývá importem lněných látek ze zemí Společenství nezávislých států do České republiky a snad v budoucnu i do zahraničí. K podnikání jsem se dostal tak, že rodina mé bývalé ženy pochází z východního Běloruska, kde se lněné oblečení běžně nosí. Moje současná žena je vyučená umělecká krejčová, ale celý život pracuje ve strojírenství. Na letní návštěvě v Bělorusku jsme dostali nápad začít podnikat se lněnými látkami.

Má váš obor nějaká specifika?

Lněné látky jsou specifické tím, že lněný materiál je čistě přírodní a není nejlevnější. Oslovujeme také velmi specifický okruh zákazníků – jednak jsou to folkloristé, pak lidé s různými alergiemi (len je totiž antiseptický a nepoužívá se k jeho údržbě žádná chemie, aviváž, nic) a dále lidé, jejichž styl života se více přibližuje k přírodě.

Setkal jste se v začátcích s překážkami?

Rozjezd podnikání byla adrenalinová záležitost. Řešili jsme, jestli budeme podnikat jako OSVČ, nebo s.r.o., a k tomu se přidala současná covidová situace, během které jsme s podnikáním začínali. Co bylo dříve jednoduché se najednou stalo skoro neřešitelným. Jelikož dovážíme látky ze zemí mimo EU, museli jsme se dovzdělat i ohledně cla a podobných záležitostí. Další překážkou byl způsob prodeje. Původně jsme chtěli prodávat na velkoobchodní bázi, ale doba celý náš obchod přesunula do online prostoru.

Přírodní lněné látky pavla juřeníka
Firma vidí ve lněných výrobcích velký potenciál

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Podnikání se proměnilo v tom, že se celé přeneslo do online prostředí. Podnikání přes e-shop vypadá jednoduše, ale klientela se přes webové rozhraní shání poměrně složitě. Když jsme začínali, měli jsme domluveno, že třetina oblečení, co se u nás vyrobí, půjde do Německa. S příchodem koronaviru tohle ale samozřejmě padlo.

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

U nás jsem nenašel žádnou firmu, která by byla 100% zaměřená pouze na lněné látky, většinou mají v nabídce i jiné přírodní látky – bavlnu, konopí. Díky tomu mají širší sortiment. Nás od těchto firem odlišuje, že původ našich látek není ze států EU. Dále jsou naše látky vyrobené ještě tradičními technologiemi a nejsou nijak upravované. Len je často upravovaný mechanicky, chemicky, nebo silikonováním. My nepoužíváme ani jeden typ měkčení, protože jsme zjistili, že se se lnem dá velmi dobře pracovat i ve stavu bez úprav.

Naše látky jsou vyrobené tradičními technologiemi a nejsou nijak upravované.

Co je vaším pracovním cílem?

Vidíme budoucnost ve výrobcích ze lnu, v našich podmínkách je to především povlečení a oblečení pro děti. Miminka mívají často různé ekzémy a mají jemnou kůži, která nesnese nějaké chemikálie. Zatím jsme ve fázi, že vše tlačíme dopředu, ale máme vizi. Chtěli bychom si rozšířit portfolio spokojených zákazníků, kteří by sdíleli naši vizi ohledně přírodních látek a oblečení.

Přírodní lněné látky pavla juřeníka
PaJuJa své lněné látky neměkčí žádnou chemií

Koronavirová krize ovlivnila životy nás všech. Jakým způsobem se dotkla konkrétně vašeho byznysu?

Látky jsme stihli dovézt ještě těsně před uzavřením hranic. Dovážení látek je obecně problém, protože nechceme kupovat něco podle obrázku, nejlepší je si pro látky dojet sám, což je v této době hodně komplikované. Naši zákazníci také nechtějí kupovat látku, aniž by si ji mohli osahat, tak jsme přemýšleli nad tvorbou nějakých menších vzorníků. Potřebovali bychom ještě dovézt nějaké zboží, ale jelikož bereme látky z Běloruska, je to trochu složitější. Nemožnost vycestovat za byznysem a látkami se nás dotkla hodně.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?

Hledal jsem informace k založení virtuálního sídla firmy, protože jsem si nechtěl umístit sídlo k sobě domů. Moje jediná podmínka byla, aby naše virtuální sídlo bylo v Brně. Ofigo mi vyjelo v nabídce mezi prvními a naprosto mi vyhovovalo. Spolupráce proběhla bez zádrhelů, dostal jsem přesně to, co jsem chtěl, takže z mé strany spokojenost veliká.

Pro kompletní nabídku navštivte www.pajuja.cz.

Komentáře

Další články

Žádné články k zobrazení.