Byznys našich klientů: Poskytování internetových služeb Jiřího Loudy

Poskytování internetu

Jiří Louda založil společnost NETJet, s.r.o. pro poskytování internetových služeb v okolí svého bydliště. Jelikož se technologie v posledních letech vyvíjí neuvěřitelnou rychlostí, je třeba s vývojem držet krok a zdokonalovat i vlastní služby. Kvůli covidu si společnost prošla zatěžkávací zkouškou, protože lidé zůstali ze dne na den doma a u toho používali internet v mnohem větší míře než do té doby. Jak NETJet tuto situaci zvládl a co plánuje do budoucna?

Poskytování internetových služeb jiřího loudy
Firma NETJet poskytuje internetové služby

Mohl byste představit vaši firmu a říct, jak jste se k vašemu oboru dostal?

K oboru jsem se dostal tak, že pocházím z malé vesnice, kde od počátku existence internetu nebylo rychlé připojení. Začal jsem internetové připojení poskytovat u nás v obci a postupně se na lépe fungující bezdrátové připojení nabalovali noví klienti až do doby, kdy jsme založili společnost.

K založení firmy jsem se dopracoval postupným vývojem, kdy jsem nejdřív poskytoval služby jako fyzická osoba. Jednou z mnou poskytovaných služeb bylo poskytování internetového připojení. Pak jsem dospěl do fáze, kdy mi fyzická osoba nestačila a rozhodli jsme se založit s.r.o.

Má váš obor nějaká specifika?

Zásadním specifikem je to, že člověk nesmí mít strach z výšek, protože děláme montáže ve výškách. Další specifikum je, že je to práce s lidmi, ve které nikdy nemáte volno. Lidé jsou v dnešní době na internetovém připojení hodně závislí a jsou připojení v každý čas během dne i noci. Takže i odstávky jsou komplikovanější – jsme zvyklí odstávky dělat v noci, ale někteří lidé klidně v noci pracují, nebo sledují televizi, takže skoro není možné naplánovat odstávku tak, aby se nikoho nedotkla. Zároveň, když má klient problém, může zavolat kdykoliv, to znamená i v noci. Dále je tento obor specifický ve chvílích, kdy je třeba vyměnit část zařízení. Snažíme se, aby byly trasy dvojité a zákazníci tím pádem co nejméně pociťovali výpadky.

Setkal jste se v začátcích s překážkami?

Největší překážkou podnikání je zpočátku člověk sám sobě, protože je motorem svého podnikání. Neuvědomuji si, že bychom museli překonávat nějakou zásadní překážku. Samozřejmě jsme se setkali s dílčími problémy, ale to jsou věci, které se vyřeší za pochodu.

Poskytování internetových služeb jiřího loudy
Jiří Louda chtěl vylepšit internetové služby ve svém okolí

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Hodně se proměnily nároky klientů s rozmachem internetu a rozvojem videoslužeb (YouTube, Netflix, atd.). Vzhledem k tomu, že se začínalo vytáčením internetu a v dnešní době i rychlosti 100 Mbit bývají nedostatečné, jsou ty změny opravdu obrovské. Těmto změnám odpovídá i vývoj technologií, jak u kabelového, tak u bezdrátového vedení. Neustále se internet zrychluje a používá ho skoro každý, takže i tomuto se musíme přizpůsobovat.

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Konkurence je v dnešní době obrovská. Velcí operátoři, kteří se do nedávné doby o klienty na vesnicích moc nezajímali, přichází na to, že i ve vesnicích mají lidé zájem o rychlý internet. Dříve jsme si konkurovali mezi sebou s providery, kteří byli menší a podobní mně. Tím, že do menších obcí teď vstoupily i větší společnosti se to více zkomplikovalo. Odlišuje nás to, že působíme pouze lokálně v oblasti Slaný a okolí. Do dnešní doby se s každým naším klientem osobně znám, což taky věřím, že nás od konkurence odlišuje.

Od konkurence nás odlišuje mimo jiné to, že se dodnes znám s každým naším klientem osobně.

Co je vaším pracovním cílem?

Naším pracovním cílem je se neustále rozvíjet. Covid nám dal hodně zabrat, protože nároky na infrastrukturu ze dne na den hodně vzrostly, jelikož všichni potřebovali pracovat z domova. To pro nás byla zkouška ohněm od počátku loňského roku a museli jsme velmi rychle reagovat a posílit kapacity sítě. Do budoucna bychom se rádi pozvolně vyvíjeli a chceme, aby nám klienti přirozeně přibývali. Zároveň jsme moc rádi, když nás klient doporučí, ale nesměřujeme k tomu, abychom měli nějaký obrovský příval zákazníků a abychom se nějak skokově rozšiřovali. Moje vize je taková, že bych chtěl firmu v budoucnu předat svým dětem.

Poskytování internetových služeb jiřího loudy
Této práci se nemůže věnovat člověk se strachem z výšek

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?

V době, kdy jsme řešili zakládání s.r.o., jsme chtěli hlavně ušetřit čas. Na internetu jsem zjišťoval, jaké jsou možnosti. Konkurenčních firem jsem našel opravdu hodně, ale nakonec jsem dal na doporučení společnosti, se kterou dlouhodobě spolupracujeme. Doporučili nám právě firmu Ofigo, kde byli spokojení se spoluprací. Kromě založení s.r.o. jsme využili i nabídku založení virtuálního sídla, ze kterého nám přichází oskenované dokumenty a dopisy, a i s touto službou jsme moc spokojení.

Na kompletní nabídku služeb se můžete podívat na stránce www.netjet.cz.

Komentáře

Další články

Žádné články k zobrazení.