Byznys našich klientů: Jan Zelinka a Veronika Míčková nabízí pečlivě vybrané produkty pro psy z Česka i zahraničí

Byznys našich klientů: Jan Zelinka a Veronika Míčková nabízí pečlivě vybrané produkty pro psy z Česka i zahraničí

Jan Zelinka a jeho partnerka Veronika Míčková se rozhodli založit vlastní e-shop s obojky, vodítky, hračkami a dalšími produkty pro psy. Motivovala je k tomu vlastní potřeba kvalitního zboží pro jejich domácího mazlíčka. Na svém e-shopu GODDO.cz prodávají produkty jak od lokálních českých, tak i několika zahraničních firem. Jako jednu ze svých hlavních výhod oproti konkurenci vidí svůj zákaznický servis. Překvapilo je v začátcích podnikání něco, nebo byli perfektně připraveni? To přiblížili v našem rozhovoru.

 

Produkty firmy Milica, s.r.o.
Fenka zakladatelů byla prvotním impulzem pro založení psího e-shopu

Mohli byste představit vaši firmu?

Jan: Firma GODDO GEAR s.r.o. vznikla proto, aby provozovala e-shop GODDO.cz. Náš e-shop se zaměřuje na produkty pro pejsky – vodítka, obojky, misky, hračky, tréninkové věci. Zboží, které u nás zákazník nakoupí, je kvalitní, odolné a nemusí se za něj stydět.

Jak jste se k oboru dostali?

Veronika: Před několika lety jsme si z dočasky (pozn. dočasná péče pro psy) pořídili naši fenku Bellu, která nás postupem času přirozeně zatáhla do psího světa a pejskařské komunity. Sháněli jsme pro ni samozřejmě jen to nej vybavení, což nás ale stálo poměrně dost přešlapů, a ne vždycky jsme při výběru měli šťastnou ruku. Naráželi jsme na kvanta nepříliš kvalitních a funkčních výrobků a občas i na nijaké až arogantní chování obchodníků. V obrovské škále věcí, co se na trhu nabízí, může být pro laika složité rozlišit co kvalitou a provedením stojí za koupi a, řekněme, ten zbytek, stále tvořící většinu. Podobné zkušenosti jsme pak slýchali při venčení od ostatních páníčků.

Postupem času jsme se ve výrobcích naučili celkem slušně orientovat a vybírat tak věci přímo našemu pejskovi na míru. Začali jsme si s ostatními páníčky vyměňovat tipy a zkušenosti a díky tomu se také dozvídali pořád víc informací o potřebách páníčků a jejich psů. Čím víc jsme věděli, tím větší byla naše potřeba si zjistit ještě něco navíc a pejskařství se pro nás stalo koníčkem. A tak se jednoho dne zrodila myšlenka, že bychom se mohli pustit do vlastního e-shopu, který budeme moct budovat a vést dle naší ideologie a zároveň se tak věnovat tomu, co máme rádi. Po pár měsících zvažování jsme se odhodlali do toho opravdu jít.

Má váš obor nějaká specifika? Jsou všichni vaši dodavatelé z Česka, nebo odebíráte i z jiných států?

J: Dost specifický je fakt, že u nás vlastně zákazník nevybírá nic přímo pro sebe, ale pro svého psího parťáka. Dodavatele máme jak z Česka, tak ze zahraničí. Co se týká českých dodavatelů, ty se snažíme i aktivně vyhledávat k případné spolupráci, rádi podporujeme kvalitní lokální výrobu.

Setkali jste se v začátcích s překážkami?

J: Ano, překvapila nás nasycenost trhu, cenová politika prodejců a segmentu, nízká úroveň kvality některých výrobků, které se u nás prodávají, i to, že si lidé takové nekvalitní produkty kupují. A že firmy, které takové produkty prodávají, chodí i na výstavy a veletrhy a svoje zboží tam nabízí pejskařům… U překážek to zmiňuji z toho důvodu, že takovým společnostem nejsme cenami schopni konkurovat.

V: Museli jsme tedy najít cestu k zákazníkům a cíleně je oslovit. Naštěstí se ale pejskařská komunita celkově mnohem více v oboru vzdělává. Informace se v komunitě rychle šíří.

J: Těšili jsme se na situaci, kdy se k nám začnou zákazníci vracet, což už se v tuto chvíli děje a jsme za to moc rádi.

Zakladatelé firmy Milica, s.r.o.
Zakladatelé e-shopu si zakládají na osobním přístupu ke svým zákazníkům

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

J: Proměnilo se to hodně, protože jsme na začátku měli jednoho českého dodavatele a mysleli si, že máme velké množství produktů a jsme už velký e-shop. Učili jsme se v klidu, hlavně aby nám všechno fungovalo. Postupně přibývaly nové produktové řady a jejich modifikace, přibrali jsme jiné výrobce a zároveň jsme se hodně vzdělávali a chodili s naším pejskem i na tréninky, kde jsme čerpali informace od trenérů. Aktuálně máme mnohem víc produktů, rozjednaných víc věcí a objednávky řešíme denně. Všechny naše produkty spolu s naším pejskem testujeme a nenabízíme opravdu nic, co bychom neznali.

V: Zjistili jsme, kolik aktivit kolem e-shopu je. Pochopili jsme, že bude potřeba se věnovat marketingu, kterému člověk musí dát nějaký čas. Některé činnosti jsme museli předat profíkům, protože nešlo vše zvládat ve dvou lidech, a to především v oblastech, ve kterých nemáme předchozí zkušenosti.

 

Do budoucna bychom chtěli k e-shopu otevřít i kamennou prodejnu, aby měli zákazníci šanci si osahat naše produkty naživo.

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

J: Stává se nám celkem často, že nám lidé volají, že na internetu viděli nějaký náš produkt a chtějí se k němu doptat na podrobnosti. Pomáháme zákazníkům vytvářet objednávky a povídáme si s nimi o jejich psech, jejich potřebách a o tom, co je pro ně nejlepší. Snažíme se, aby byla komunikace s našimi zákazníky co nejosobnější. Balíčky se snažíme odesílat do druhého dne. Podle mého je tohle to hlavní, co nás odlišuje od konkurence – rychlost komunikace a rychlost odesílání balíčků.

V: Zaměřujeme se od samého začátku specificky jenom na psy a jejich potřeby, což nám umožňuje se psí problematice skutečně věnovat. To se pak odráží nejen na výběru sortimentu GODDO.CZ.

Co je vaším pracovním cílem?

J: Do budoucna bychom chtěli k e-shopu otevřít i kamennou prodejnu, aby měli zákazníci šanci si osahat naše produkty naživo. Slibujeme si od toho to, že se zvedne povědomí zákazníků o tom, co kvalitního můžou svému pejskovi pořídit.

V: Rosteme produktově i v našich aktivitách a rádi bychom vybudovali stabilní komunitu kolem naší značky.

Reklama firmy Milica, s.r.o.
E-shop GODDO má v nabídce kvalitní zboží od lokálních českých a zahraničních výrobců

Co vám jako začínajícím podnikatelům pomohlo, odkud jste získávali rady do začátku?

J: Čerpali jsme z mnoha zdrojů, především to byl internet a odborné knihy. V začátcích nám pomáhaly i různé podcasty, které Verča našla, a i psí komunita včetně trenérů, jak jsem už zmiňoval. Pejskaři nám předali hodně svých znalostí a zkušeností.

V: Od pejskařů jsme se dozvídali i o potřebách určitých plemen, s kterými jsme třeba přímo my neměli zkušenosti. Tak se člověk dozvídá, že to co třeba my nepotřebujeme, se bude někomu jinému hodit a usnadní mu to život.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?

J: Byli jsme spokojení a i nadále spokojení jsme. Všechno funguje a není potřeba nic dalšího řešit. Sám jsem v minulosti jednu společnost zakládal, tak jsem tušil, co všechno to obnáší a věděl jsem, že se svým časem určitě můžeme naložit užitečněji než ho strávit oběháváním úřadů. Rozhodli jsme se, že si na internetu najdeme někoho, kdo firmu založí za nás.

V: Ofigo nám oběma přišlo důvěryhodné a seriózní, takže jsme se rozhodli navázat spolupráci právě s vámi.

J: Musím potvrdit, že se Ofigo opravdu ukázalo být velmi spolehlivým a seriózním partnerem pro naše podnikání. Moc se nám líbilo, že jsme byli informovaní o každém kroku a neustále jsme byli v obraze ohledně toho, v jakém stavu je zakládání naší společnosti.

Z nabídky eshopu GODDO se můžete vybrat zde: www.goddo.cz