Byznys našich klientů: Finanční transformace a poradenství Elišky Betty Foltýnové

Ebf01

Eliška Betty Foltýnová začínala jako účetní asistentka a díky píli se dostala až na post finanční ředitelky. Její sen o založení vlastní firmy se stal skutečností ale teprve ve chvíli, kdy svou zaměstnaneckou pozici opustila. Dnes pomáhá jiným firmám správně nastartovat finanční procesy a zlepšit interní komunikaci.

Mohla byste představit svou firmu a přiblížit, jak jste se k oboru dostala?

Před 12 lety jsem začínala jako účetní asistentka v britské výrobní společnosti a postupně jsem se přes různé firmy a pozice dostala až na finanční ředitelku. Myšlenka na vlastní byznys ve mně zrála velmi dlouho, už od 20 let jsem věděla, že jednou budu mít firmu. Cíleně jsem si kolem sebe vytvářela profesní kontakty, o kterých jsem si říkala, že bych s nimi ráda spolupracovala. A rovněž jsem postupně budovala svou značku. 

Ten největší impuls přišel, když jsem byla oslovena jako odborník s praxí pro přednášky na Palackého Univerzitě v Olomouci. Tam jsem si uvědomila, že mě moc baví předávat zkušenosti dál. V ten moment jsem si řekla, že by bylo fajn se svým snem začít něco dělat. Největší zlom nastal, když jsem skončila jeden hlavní pracovní poměr a přemýšlela, jakou cestou jít dál. Prošla jsem pár pohovorů a došlo mi, že čas dozrál právě teď. A v tu chvíli jsem se rozhodla založit vlastní firmu. 

Mou náplň práce asi nejlépe vystihuje heslo: Pomáhám klientům transformovat finanční týmy a interní procesy. Spolupracuji s malými nebo středními firmami a dostanu se k nim většinou ve dvou případech, buď když se firma rozrostla velice rychle s externí paní účetní a najednou mají pocit, že spolupráce přestává fungovat. A zadruhé, kdy v týmu dochází k různým zmatkům a frustraci, což bývá ta lepší varianta, protože většinou o tu změnu stojí tým i vedení a dá se zjistit, kde se například dublují procesy. Je potřeba udělat změny rychle, znovu nastartovat komunikaci a spolupráci.

Využít se dají i moderní technologie. Mnoho firem ještě i v dnešní době pracuje s papírem, takže je potřeba upravit komunikaci a zároveň nastartovat procesy. A ukázat jim, že se ta změna dá dělat úplně jinak, což může být spojeno i se změnou celého jejich systému. Těch možností je hodně a je to individuální podle toho, co daná firma potřebuje, hledá a dělá.  

Ebf02
Poradenství Elišky Betty Foltýnové

Má váš obor nějaká specifika?

Finance jsou hodně konzervativní obor a teď se do nich dostává mnoho technologických novinek spojených s využíváním umělé inteligence. Svou přidanou hodnotu vidím v tom, že jsem začínala jako účetní a vypracovala se až na řídící pozici, takže dokážu pochopit obě strany. A zároveň mám technologický vhled. Lidé z firem, se kterými spolupracuji, jsou zahlceni denní operativou a nemají čas ani kapacitu věnovat se implementaci technologií nebo zjišťovat, co by pro ně mohlo být tou nejlepší variantou. Zároveň je potřeba dobře uchopit komunikaci, protože z vlastních zkušeností vím, že v tomto oboru nebývá úplná ochota ke změnám.

Setkala jste se v začátcích s překážkami?

Bylo jich hned několik. Jednou z nich byla byrokratická stránka. Protože jsem pracovala pro britskou firmu a řešila jsem britskou legislativu, vím, že tam je ten proces velmi jednoduchý a veškeré řešení se státní správou je na rozdíl od Česka uživatelsky snadné. Mám pocit, že se v Česku v životě neposuneme a jsem moc ráda, že jsou tady firmy jako Ofigo, které dokážou část té administrativy převzít na sebe. 

Další překážkou byla soukromá část mého života. Kdyby mi někdo před 5 lety řekl, že budu natáčet firemní videa na sociální sítě, tak bych si poklepala na čelo. Musela jsem překonat své osobní hranice a vystoupit z komfortní zóny.

V neposlední řadě mi to ukázalo, jaké lidi mám kolem sebe. Dočkala jsem se obrovské podpory tam, kde bych to vůbec nečekala. A zároveň u lidí blízkých, kde bych čekala, že to bude moje největší podpora, jsem zjistila, že to tak není.  

Ebf03
Eliška Betty Foltýnová

Pomáháme transformovat finanční týmy a proměníme vaše sny ve skutečnost.

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Nepodnikám zatím tak dlouho, abych mohla vidět a hodnotit změny, takže bych to vztáhla spíš k té osobní rovině. Hodně jsem se proměnila já a vnímám, že zvládnu mnohem víc než jsem si dokázala představit.

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Dnes radím lidem na pozicích, které jsem si sama v různých firmách během své kariéry vyzkoušela. Mám individuální přístup tím, že kombinuji nejen procesní řízení, ale také rozvoj dovedností na vedoucích pozicích, protože tyto dvě věci nelze oddělit, pokud chcete, aby změna proběhla hladce. Samozřejmě to není vždy jednoduché. Aby vzal tým změnu za svou, musím pracovat s vedoucími pracovníky a s rozvojem jejich komunikačních dovedností, protože jedno bez druhého nemůže nikdy fungovat.

Ebf04-1
EBF guidance & consulting, s.r.o.

Co je vaším pracovním cílem?

Ráda bych kolem sebe vybudovala komunitu profesionálů, na kterou se budu moct spolehnout. A samozřejmě dělám vše pro to, abych měla spokojené klienty. 

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?

Úplně perfektně. Opravdu musím pouze chválit a doporučovat. Věřím, že jsem nebyla úplně jednoduchý klient se svými různými změnami požadavků, ale přístup Ofigo byl zcela profesionální.

Komentáře

Další články

Žádné články k zobrazení.