Byznys našich klientů: E-shop pro kutily i profesionály Rastislava Kuzmína zákazníkům poradí

Byznys našich klientů: e-shop pro kutily i profesionály rastislava kuzmína zákazníkům poradí

E-shop Pro-dílnu.cz Rastislava Kuzmína svým sortimentem není výjimečný. Nabízí vybavení servisů, dílen, garáží i domácností. Vyniká ale v něčem jiném: v perfektních službách zákazníkovi a užitečném poradenství profesionálním řemeslníkům i domácím „hobíkům“.

Máte za sebou letitou zaměstnaneckou kariéru, co vás přimělo podnikat?

Dvacet let jsem pracoval jako obchodník a za tu dobu jsem se naučil, že největší prioritu musí mít vždycky zákazník. Začínal jsem v 90. letech jako obchodník v oblasti auto-moto, přes prodej aut jsem se dostal k nářadí a podobným oblastem. Ať už prodáváte auta nebo šroubováky, důležité je zákazníka vyslechnout, vyjít mu vstříc a chápat ho jako partnera, nejen jako číslo v adresáři. Po dvaceti letech v tomto oboru jsem se tedy rozhodl osamostatnit se a vybudovat internetový obchod pod vlastní značkou www.pro-dilnu.cz. Chci dělat věci tak, jak je umím nejlépe. Nejde mi o to za každou cenu vydělat, ale naslouchat zákazníkům a poskytnout jim dobrou službu.

I když za sebou nemám zahraniční kapitál a miliony korun na účtech určené na reklamu, věřím, že tvrdou a usilovnou prací ulehčím práci našim zákazníkům. Buduji obchod, do kterého se budou rádi vracet a najdou v něm vše potřebné.

Jste sám kutil?

Ve svém e-shopu nabízím nářadí pro servisy, dílny, ale i obyčejné kutily domů do garáže. A takový kutil jsem i já. Obě ruce rozhodně levé nemám a vždycky mě zajímalo všechno, co se dalo dělat manuálně.

Jaká máte na začátku podnikání očekávání?

Člověk musí být realista. Nemám očekávání obrovských výdělků. Vím, že každý projekt má určitou časovou osu a rozvíjí se. A podle toho, jak bude byznys plynout, začnu postupně i svůj e-shop více přizpůsobovat přáním a potřebám zákazníků. Ideální fungování je pro mě takové, že budou spokojení mí zákazníci i já.

Byznys našich klientů: e-shop pro kutily i profesionály rastislava kuzmína zákazníkům poradí
Při výběru sortimentu těží Rastislav Kuzmín ze své dvacetileté zkušenosti

Je něco, čeho se obáváte?

Firem, které prodávají nářadí je celá řada, takže konkurence je poměrně velká. Často mají i rozsáhlý sortiment, od šroubováků až po vrtačky. Ovšem firem se speciálními autoservisními přípravky už je méně. Tam záleží i na rychlosti dodání, protože při opravě auta nechce nikdo čekat ani o den déle, než musí. Nechci být jenom překupovač, který prodává zboží, ale člověk, který věcem rozumí a svým zákazníkům poskytne nejlepší možné řešení.

Rozjížděl jste podnikání při práci, nebo jste do něj skočil po hlavě?

Podnikání musí člověk věnovat hodně času, což podle mého názoru při práci úplně nejde dělat dlouhodobě. Veškeré přípravy ke spuštění e-shopu i jeho stavění jsem realizoval ještě v zaměstnaneckém poměru, ale samotný rozjezd e-shopu už se při práci dělat nedá.

Co pro vás bylo v souvislosti s přípravou e-shopu nejnáročnější?

Vybral jsem si krabicové řešení e-shopu, které jsem si vyladil podle sebe. Podle nápovědy jsem postupně většinu věcí v e-shopu upravil a vytvořil sám. Největší oříšek pro mě tedy bylo nakonfigurovat e-shop tak, aby fungoval, jak má. Standardně tyto věci dělají ajťáci, ale já jsem se na to vrhl sám a ušetřil jsem si tím v začátcích podnikání hodně peněz. Pochopení principů fungování e-shopu pro mě bylo velmi zajímavé a považuji za velký úspěch, že jsem ho zvládl vytvořit takhle samostatně.

Je pro vás těžké učit se v pozdějším věku nové věci?

Proniknout do nových věcí pro mě je občas záludnější, ale obchodování pro mě není nic nového – i když i to se během let měnilo. Před dvaceti lety to bylo více face to face. Někam jsem přijel, znal konkrétní obličeje, platilo podání ruky, které bylo závazné. Obchodovalo se s konkrétním člověkem, a ne s firmou. Obecně se lidé více potkávali. Dnešní majitelé firem ve věku 20 až 25 let už obchodují v anonymním prostředí, často posílají e-maily neznámým lidem a kontakty jsou pro ně jenom čísla v adresáři. I tak se často snaží zákazníkům nebo obchodním partnerům vyhovět a přinést velkou přidanou hodnotu, jen už se u toho tolik nepotkávají. V současnosti se větší důraz klade i na rychlost, jde o to z toho co nejvíc vymlátit, dřív bylo obchodování lidštější.

Byznys našich klientů: e-shop pro kutily i profesionály rastislava kuzmína zákazníkům poradí
Na e-shopu www.pro-dilnu.cz najdete vše potřebné pro servisy i dílny

Jak proběhlo založení vašeho s.r.o. přes Ofigo?

Úplně úžasně. Dostal jsem se k vám vlastně docela náhodou. Nepotřeboval jsem sídlo firmy, a tak jsem hledal virtuální sídlo. Když jsem narazil na Ofigo, pochopil jsem, že toho umíte mnohem víc, a nechal jsem si kompletně zařídit celé s.r.o. Velmi oceňuji, že jste mi zkonzultovali název firmy, protože tam docházelo ke kolizi s již existující firmou. Jinak vše proběhlo perfektně.

Pokud se chystáte obohatit svoji dílnu nebo se pouštíte do nového projektu, navštivte e-shop Rastislava Kuzmína www.pro-dilnu.cz.

Komentáře

Další články

Žádné články k zobrazení.