Byznys našich klientů: Datové podnikání Miroslava Štufky

Byznys našich klientů: Datové podnikání Miroslava Štufky

Data představují v moderním světě cennou veličinu. A expert Miroslav Štufka ví, jak na ně. Ve své softwarové firmě Data Waffle se jim dennodenně věnuje a tvrdí, že pro firmy i jedince má velký smysl na nich stavět a své procesy automatizovat. Proč přirovnává podnikání k jízdě na kole a jak vůbec vznikl neobyčejný název Data Waffle? To vše a ještě více se dozvíte v našem dnešním rozhovoru.

 

Proč jste se rozhodl podnikat?

Podnikání mě odjakživa lákalo. Líbí se mi na tom nezávislost, možnost vymýšlet nové cesty a řešení problémů. Podnikatel nese za sebe i výsledek vlastní odpovědnost. Tato volnost mi vyhovuje.

 

Pokud byste měl Data Waffle charakterizovat v jedné větě, jak by zněla?

Data Waffle je softwarová firma, která se zabývá internetem a vývojem jednoduchých, funkčních a efektivních řešení ohledně získávání dat z internetu, ale i jejich správy či automatizace práce s daty uvnitř firmy. Konkrétně například monitoring veřejně dostupných databází na internetu, rejstříků firem, domén, článků z internetových deníků, komentářů v diskuzních fórech a jejich zpracování do použitelné formy. Monitoring cen konkurence, mailové upomínky, ukládání dat do tabulek Google Sheets apod.

 

Proč zrovna spojení Data a Waffle?

Vymyslel to kamarád a mně to přišlo celkem vtipné. Máme rádi originální nápady, a proto jsme u toho zůstali. Jinak v názvu bylo klíčové uvést slovo „data“, kterými se ve většině zakázek zabýváme. A vafle má zajímavý tvar, který lze z původně tekutého těsta (nezpracovaných dat) vyrobit. Samozřejmě pak jsme řešili otázku volné domény, vyhledávačů a tak podobně.

 

„Podnikání je jako jízda na kole. Když to umíte a najednou najedete na hrbol tak víte, že i když spadnete, opět na kolo můžete nasednout a jet.“

 

Jak vypadá typický den u projektu Data Waffle?

Takový neexistuje. Někdy se projektu věnujeme víc, někdy naopak běží svým vlastním, automatizovaným životem.

 

Pro koho je podle vás práce s daty důležitá?

Nějaké klasické nadstavby nad prací s daty mohou využívat i jednotlivci. My se ale věnujeme firmám. Tam je to zajímavější, protože firmy data potřebují k dělání chytřejších rozhodnutí a to je v dnešní době důležité. My jsme schopni jim automatizacemi šetřit práci a čas, tedy peníze. V některých případech přinášet i nové zakázky, o kterých by se jinak nedozvěděly.

 

Co byste chtěl v rámci firmy Data Waffle dosáhnout?

Byl bych rád, kdyby se firma stala známější, byla by zárukou dobrých výstupů a obecně je to určitě její růst.

 

Co je podle vás klíčem k úspěchu ve vašem podnikání?

To může být podobné jako jízda na kole. Když cyklista najede na hrbol tak ví, že i když spadne, opět na kolo může nasednout a jet dál. Ale do té doby, než se člověk naučí na kole jezdit a stane se cyklistou, mu to přijde složité. Jakmile se to ale jednou naučí, tak potom zas nechápe, jak to druhému nemůže jít. Takže pokud na cestě nečekají nějaké velké hrboly, které způsobí zlomení všech končetin, může klidně pokračovat dále. Nejlepší samozřejmě je, když se člověku něco podaří. Ve chvíli, když se to stane, je pravděpodobnost, že se to podaří i podruhé a taky ve všem, čemu se bude věnovat.

 

Jaké byly začátky vašeho „ježdění na kole“, tedy podnikání, právě pro vás?

Neřekl bych, že nějak bolestivé. Dovedu si představit, že v podnikání se lidem stanou mnohem drsnější pády, třeba se zadluží, zkrachují. V tomto směru se mi nic takového nestalo. Samozřejmě byly věci, které se mi nepovedly nebo stále nedaří, ale doufám, že jsem už našel balanc a bude to pořád rychlejší a rychlejší jízda. A hlavně bezpečná (smích).

 

Jak vám v začátcích pomohla spolupráce s Ofigo?

Spolupráce s Ofigo bylo jednoduché přímočaré řešení, jak založit firmu. Pracujeme z domu nebo vzdáleně přes internet bez kanceláří. I tak je ale pro nás právní forma a ostatní náležitosti nutností, se kterou jsme neměli žádné starosti.

 

Miroslava Štufku a jeho firmu Data Waffle s.r.o. najdete na webu www.datawaffle.com nebo na LinkedIn.