Byznys našich klientů: cestovatelské podnikání Martina Vedrala

Byznys našich klientů: cestovatelské podnikání Martina Vedrala

Cestovní agentura Martina Vedrala má zajímavý název a ještě zajímavější historii. Vznikla totiž jako spontánní výlet studentů UK v Praze, kteří chtěli objevovat svět a něco se přitom i naučit. Pak se zrodila každoroční tradice. Jak se cestovní agentuře c. a k. CK Vedral daří dnes a co plánují do budoucna? To vše a mnohem více se dozvíte v rozhovoru s jejím zakladatelem.

 

Vaše cestovní agentura má docela netradiční název. Proč vlastně c. a k. CK Vedral?

c. a k. znamená císařská a královská. To je zásadní, odkazuje na to, jak celý projekt vznikl. V roce 2009 jsem se měl učit na zkoušku na UK v Praze a místo toho jsem dělal všechno ostatní. Zkouška měla být u doktora Jiřího Raka, jednoho z našich pedagogů, kterého jsme měli společně s jeho předměty jako studenti moc rádi. Napadlo mě tehdy, že bychom si mohli udělat zájezd do Vídně, do hlavního města Monarchie a něco se přitom naučit. Přišel jsem za vyučujícím Rakem a domluvili jsme se. Místo plánovaných 10 lidí nakonec jel plný autobus. Tím začala tradice výletů s doktorem Rakem.

 

A jak to pokračovalo dále?

V roce 2013 pan Rak vyjádřil přání jet do Sarajeva. No a to Sarajevo už jsem nakonec dělal jen já sám. A od té doby chtějí všichni do Sarajeva. Takže studenti školy už ví, že se na jaře jede do Sarajeva s Vedralem a můžou se na to spolehnout.

 

CK Vedral je postavena na zážitcích a poznání
I takové krásy uvidí na výletech zapálení studenti.

Sarajevo odstartovalo vaše výlety na Balkán. Proč volíte právě východní destinace?

Když jsem byl menší, jezdili jsme hodně do Chorvatska, hodně jsem se začal zajímat o historii a bavit se s lidmi, během svých pobytů jsem se naučil i jazyk. Střední Evropa, Jihovýchodní evropa, to jsou regiony, které jsou cenově dostupné. Dokázal bych vymyslet spoustu zájezdů na jih nebo západ Evropy, ale to už pak by bylo dražší. Zatím je pro studenty základem právě Balkán. Baví je to a nestojí je to příliš moc. Nebráním se ani jiným destinacím, ale zřejmě by jeli jiní klienti. Úroveň poskytovaných služeb by musela být jiná, cena vyšší a podobně.

 

Jak to u vás funguje dnes?

Firma funguje téměř rok, máme za sebou 4 úspěšné výlety a spolupracujeme s partnerskou cestovní kanceláří Voyages Bohemia, se kterou pořádáme poznávací zájezdy zaměřené na moderní historii. Můj zájem je, aby se zájezdy podařilo dělat i pro ostatní vysoké školy a přál bych si, aby to za několik let byl můj hlavní zdroj příjmů. Práce se studenty mě moc baví, jsou v pohodě pokud jde o řešení nějakých problémů a je s nimi vždy legrace. Poslední výlet do Krakova jsem udělal bilingvně i anglicky, takže je to fajn zkušenost i pro mezinárodní studenty.

 

Vaše agentura je opravdu specifická. V čem vidíte její největší přednosti?

Myslím si, že ten můj přístup je jiný, než u ostatních cestovek. Když zájezdy sám provázím, lidé to ocení, osvědčuje se mi být vůči nim otevřený a upřímný. A mám na to hezké reakce. Asi právě proto, že jde o byznys, který je o kontaktu a autentičnosti.

 

První výlet do Vídně odstartoval v roce 2009 tradici
První výlet pod vedením doktora Raka

Jakým dalším aktivitám se ještě věnujete?

Jsem OSVČ, dělám vícero věcí: pojištění, k tomu administrativní podporu a poradenství, živí mě jazyky – angličtina, němčina. Domluvím se srbochorvatsky a ovládám základy ruštiny.

 

Jak jste byl spokojen se službami Ofigo?

U mě se to sešlo tak, že jsem potřeboval založit firmu rychle, abych mohl inzerovat výlety. A když jsem si spočítal, kolik by mě to stálo úsilí, kdybych si to dělal sám… U Ofigo jsem měl v ruce papíry za pár dní a mohl jsem vyřešit vše. Všechno bylo ještě rychlejší než slibované termíny. V ceně bylo i virtuální sídlo v Praze na rok, což je pro mně prostě ideální.

 

Martina Vedrala a jeho agenturu c. a k. CK Vedral najdete na jejich Facebookových stránkách.