Byznys našich klientů: České potraviny se srdcem od Josefa Pospíšila

Byznys našich klientů: české potraviny se srdcem od josefa pospíšila

Podnikání s českými pečenými kuřátky a loupanou zeleninou ho baví a je to na něm znát. Josef Pospíšil a jeho firmy VYSOČINA Produkt a ČESKÝ PRODUKT nám dopřávají kvalitní české potraviny, které jsou součástí našich stolů. Co si myslí o českých spotřebitelích a co je pro něj důležitější, než obrovské výzvy, se dozvíte v našem dnešním rozhovoru pro Ofigo.

Jak byste pro laika popsal vaše podnikání?

Jedna část mého podnikání se týká gastronomie, ve které provozuji relativně obyčejný stánek s grilovanými kuřaty. No a ta druhá část se týká loupaných brambor a loupané zeleniny. To znamená, že dodáváme přímo odběratelům už oloupané brambory a zeleninu, která je zabalená vakuově v balíčcích, a oni ji pak mohou dále používat.

Který z vašich výrobky oblibují lidé více?

To se asi nedá říct, oba produkty jdou momentálně dobře na odbyt. Totiž jedná se o jídlo a pokud člověk nevymyslí něco jiného, tak jídlo půjde prostě dobře na odbyt neustále (smích). Ovšem jen za předpokladu, že je chutné a kvalitní. Zvláště u jídla je zákazník dost náročný, takže tam musíme na dobrou kvalitu opravdu dbát.

Na stánku nebo v kanceláři, majitel firmy VYSOČINA Produkt se obrací všude

Jak vnímáte konkurenci zahraničních výrobků, které jsou často sice méně kvalitní, ale na druhou stranu mnohem levnější, než ty naše?

Někdy je problém bojovat s jejich cenou, ale na druhou stranu si myslím, že český zákazník už umí poznat rozdíl v kvalitě a pokud je spokojený, dokáže si za ni i připlatit. Má raději výrobky vyrobeny v Česku a potrpí si na ně. Samozřejmě vždy budou na trhu zákazníci, kteří budou koukat pouze na cenu a to je v pořádku. Ale najde se také dostatečný prostor pro ty, kteří kvalitu dokáží ocenit. Ovšem nesmíme zapomínat, že i poměr kvality a ceny musí být rozumný, zbytečně předražené zboží by snad nekupoval nikdo.

Jaký vidíte rozdíl ve spotřebitelských preferencích při výběru potravin v minulosti a dnes?

Myslím si, že spotřebitelé se hodně změnili. Dnes jsou tu zákazníci, kteří kvalitu vyhledávají a vysloveně ji upřednostňují, kdežto před dvaceti lety lidé koukali opravdu jenom na cenu. Dnes všeobecně spotřebitele více zajímá složení produktů i to, co za své peníze dostanou.

„Uspokojení z toho, co děláme, je mnohem důležitější, než obrovské výzvy a dosahování vrcholů.“

Co pro vás ve vašem podnikání největší výzvou?

Já se řídím podle relativně jednoduchého vzorce. Podnikání mě musí bavit a musí přinést uspokojení také mým zákazníkům a zaměstnancům. Mé krédo zní: „Šťastný muž je ten, který večer uléhá a je spokojen s tím, co udělal a těší se na to, co udělá zítra“. Myslím tedy, že uspokojení z toho, co děláme, je mnohem důležitější, než výzvy a dosahování vrcholů.

Nejvíce vás tedy motivuje práce na věcech, na které se můžete těšit?

Přesně tak, těším se na to, co bude dál. I když jsou to drobné krůčky. Příkladem je třeba, že teď rekonstruujeme halu na to, abychom loupanou zeleninu dělali v opravdu moderních podmínkách a vyšli vstříc našim odběratelům. To je jeden z mnoha malých krůčků k tomu, aby byl člověk spokojen s tím, co dělá, a měl z toho hlavně dobrý pocit.

Co by podle vás měl zvládat podnikatel ve vašem oboru na to, aby mohl neustále dělat tyto krůčky vpřed?

Musí ho to v první řadě bavit. Protože nic se nedá dlouhodobě dělat bez toho, aby vás to bavilo a naplňovalo. No a pak se tomu musí logicky naplno věnovat. Jsem přesvědčen, že jakmile něco člověka baví a věnuje se tomu, tak to prostě musí jít. Prostě musí (smích).

Zajímalo by vás, jak tato kuřata chutnají? Skočte si do stánku k panu Pospíšilovi

Proč jste se rozhodl využít služeb Ofigo?

Služby jsem využil na základě doporučení kamaráda. Nevěděl jsem, do čeho jdu, ale to doporučení bylo pro mě dostatečným důvodem k tomu, abych to zkusil.

Jak vám tato spolupráce pomohla v podnikání?

Na začátku jsem řekl, co potřebuji, ať už se to týkalo tvorby sídla, naskenování dokumentů a dalších úkonů, na které nebylo moc času a ani chuti. Stanovili jsme si pravidla spolupráce, cenu, která pro je mně i dnes přijatelná, a teď už o vás vlastně nevím. Samozřejmě v tom nejlepším slova smyslu. Služba bezvadně funguje a já nemusím nic řešit, takže je to příjemné.

Kdybyste mohl dát začínajícím podnikatelům pouze jednu a tu nejlepší radu do začátku podnikání, jaká by to byla?

Pokud to nevadí, nebude to pouze jedna rada, ale hned dvě. Zaprvé to bude dostat nápad – a těch nápadů přichází spousta – a za druhé mu věřit a pustit se do něj poctivou prací. Pak už to, jak jsem říkal, prostě musí jít.

Komentáře

Další články

Žádné články k zobrazení.