Byznys našich klientů: Ve svém podnikání spojila Lucie Strechová svůj zájem o architekturu, design a cizí jazyky

Byznys našich klientů: Ve svém podnikání spojila Lucie Strechová svůj zájem o architekturu, design a cizí jazyky

Firma se Expolux se specializuje především na výstavní stánky, interiérový design a nábytek na míru. Jak se zakladatelka firmy Lucie Strechová k tomuto oboru dostala a co jsou jeho hlavní specifika?

 

Co vás k podnikání přivedlo a vašemu oboru?

Já jsem od malička měla ráda architekturu, interiérový design a zároveň všechno, co se týkalo cestování a cizích jazyků. Ve firmě máme dvě plnohodnotné odvětví, a to výstavnictví, kdy organizujeme, vyrábíme a stavíme výstavní stánky po celém světě, a pak navrhujeme interiéry a vyrábíme nábytek na míru. Tím jsem si v podstatě splnila sen, protože můžu dělat, co mě baví a zkombinovat zájem o design s přímou výrobou a to vše zároveň spojit s cestováním a jazyky.

 

Hlavně u té práce s nábytkem jsou asi potřeba zkušenosti s výrobou a technické zázemí. Zajišťujete si sami i výrobu?

Ano, máme vlastní dílnu, kde máme truhláře a stolaře. To jsou profesionálové, kteří se starají o tuto stránku věci. Nicméně i u té výroby výstavních stánků musíte znát technickou stránku věci, papír snese všechno, ale převést vše do reality je většinou technicky mnohem složitější.

 

Expolux je firmou s mezinárodním přesahem
Hodně lidí má o tomto oboru zkreslenou představu díky seriálům jako Jak se staví sen

Jaká jsou specifika vašeho oboru?

Co se týče interiérového designu, hodně lidí má nakoukáno pořady typu Jak se staví sen a dívají se na to z takového filmového hlediska. Mají představu, že vše bude hotové za týden a nevidí tu hromadu mravenčí práce, která za tím stojí. Celkový proces obnáší hodně času a hodně detailů, které se vám poskládají do takové mozaiky, která zapadne ve finále do sebe.

Výstavy jsou pak takový trošku uzavřený obor, lidi kteří se v tom nepohybují, nemají představu jak širokou škálu věcí a povinností musíte splňovat, aby se jeden výstavní stánek vytvořil.

 

Setkali jste se na začátku s nějakými překážkami?

Musím říct, že já jsem kolem sebe měla vždycky skvělé lidi co se týče spolupracovníků a byznys kontaktů, což spoustu věcí hodně usnadnilo. Když pominu peníze, tak nejtěžší bylo se tak nějak psychicky postavit na vlastní nohy. Že si člověk uvědomí, že mám na to, abych tohle dokázal a abych takhle fungoval. Zkrátka sebrat odhodlání.

 

Co je vaší pracovní metou?

Nejdůležitější pro mě je vybudovat důvěryhodnou značku s prestižním jménem. S tím, že klienti ví, že se na nás můžou kdykoli obrátit a plně se na nás spolehnout, jsou spokojení a posouvají reference dál. To se nám daří, ale určitě bych to ještě chtěla posunout do jiných sfér.

 

Expolux zajišťuje i technickou stránku věci
Nejdůležitější pro Lucii je vybudovat důvěryhodnou značku s prestižním jménem

Jak změnila vaše podnikání koronavirová krize?

Určitě se nás to dotklo, výstavnictví bylo to první, co padlo a bude otevřené jako poslední. Co se ale týká interiérových designů, lidi začali trávit víc času doma a soustředit se na to, jak to u nich vypadá. V tomhle ohledu to jde dobře, zároveň jsem i ráda, že jsme najednou měli více času na rozvíjení nových nápadů a plánů, které čekaly v šuplíku, protože jsme na ně předtím neměli tolik prostoru.

 

Jak proběhlo založení vaší firmy přes společnost Ofigo?

Naprosto perfektně, já měla dobrou referenci od svého nejlepšího kamaráda, který u vás má sídlo už nějakou dobu a v podstatě bylo vše okamžitě vyřízené. Jednoduché, přehledné a efektivní, můžu jen doporučit.

 

Stránky firmy Expolux najdete na adrese www.expolux.cz.