Byznys našich klientů: Chytrá pošta Josefa Polčiaka

Prostredichytraposta(úvodní)

Posílání dopisů možná nepatří mezi obory, o kterých by člověk snil už jako dítě, ale pro společnost Chytrá pošta s.r.o. Josefa Polčiaka se stalo základem úspěšného podnikání. Firmy, úřady i neziskové organizace dnes řeší, jak co nejefektivněji zvládnout papírovou poštu, aniž by musely ztrácet čas tiskem, obálkováním a návštěvou pošty. Právě tady přichází na řadu Chytrá pošta – stačí elektronicky dodat data a o všechno ostatní už se postará tým odborníků.

Mohl byste představit svou firmu?

Společnost Chytrá pošta s.r.o. poskytuje komplexní řešení pro odesílání papírové pošty. V praxi to znamená, že pokud potřebujete odeslat dopis, stačí nám elektronicky dodat data a my se postaráme o vše ostatní — od tisku přes podání na poštu až například po vyhodnocování důvodů vrácených zásilek.

Mezi naše zákazníky patří široké spektrum trhu. Používají nás realitní kanceláře, nadace, marketingová oddělení středních i velkých společností nebo dokonce i veřejné instituce (VŠ, města,…).

Jak jste se k oboru dostal?

Posílání dopisů není zrovna činnost, o které by v dětství člověk snil. Stejně to bylo i u mě. Před pár lety jsem často chodil na poštu posílat nějaké dokumenty a logicky hledal způsob, jak se tomu vyhnout. Až se z toho vyhýbání stalo podnikání.

Prostredichytraposta
Prostředí kanceláří doručovací firmy Chytrá pošta pana

Má váš obor nějaká specifika?

Specifik je hned několik. Globálně klesající objemy, závislost na „poštovních poskytovatelích“ a komoditní pojetí služby samotné ze strany zákazníků. Na první pohled to jsou negativní aspekty, ale postupem času si najdete způsob, jak s nimi pracovat ve svůj prospěch.

„Neprodáváme poštovné, ale znalosti a zkušenosti.“

Setkal jste se v začátcích s překážkami?

Ty jsou vždy. Naivita, špatné cílení, dostupný cash vs. ubíhající čas. Z počátku bylo podnikání navíc extrémně náchylné na neuhrazené pohledávky. Až 90 % ceny služby tvoří poštovné, které musíte „poště“ zaplatit vždy a včas a pokud nemáte z počátku kapitál, musíte si ho půjčit.

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Z původního cílení na celý trh a co nejlevnější službu vykrystalizovalo několik odvětví, kde vím, že jsme silní a na ta se zaměřujeme.

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Poštovné i dopisní papír jsou z pohledu obchodu komoditou. A pokud prodáváte komoditu, loajalita se buduje těžce. Odlišuje nás rozsah a kvalita, ve které služby poskytujeme. Našemu zákazníkovi stačí jen nápad. Umíme navrhnout koncept, zajistit data a vše zrealizovat. Neprodáváme poštovné, ale znalosti a zkušenosti.

Co je vaším pracovním cílem?

Dělat to dobře.

Postapolciaka
Tříděné dopisy v prostředí kanceláří firmy Chytrá pošta pana

Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?

Pokus, omyl a pár knížek. Nejvíc mi zůstaly v hlavě dvě, které mě držely v realitě. Od nuly k jedničce od Peter Thiel a Restart: Průvodce podnikatelským minimalismem.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?

Ideální dodavatel je ten, o kterém ani nevím, že ho mám. U Ofigo mi vždy stačí říct, co potřebuji a ono se to prostě stane. 

Komentáře

Další články

Nazávody.cz_tomáš pastorek_cover

Byznys našich klientů: Registrační systém závodníků Tomáše Pastorka

Tomáš Pastorek začal pomáhat svému kamarádovi s organizací závodů, přičemž se zaměřoval především na proces registrace účastníků. Díky několikaletým zkušenostem měl možnost detailně...

Číst více
Toppoint goods_pavel dvořák_cover

Byznys našich klientů: Herní skiny Pavla Dvořáka

Pavel Dvořák a jeho kolega stáli před rozhodnutím, jak naložit s vášní, která je provázela od dětství – hraním počítačové hry Counter-Strike. Ze...

Číst více
Manutraq_pavel herceg_cover

Byznys našich klientů: Digitalizační projekty Pavla Hercega

Pavel Herceg se tématem digitalizace zabývá již od studia vysoké školy, kdy také založil firmu zaměřenou na zakázkový vývoj softwaru. Společnost MANUTRAQ vznikla...

Číst více