Byznys našich klientů: Zuzana Konůpková se snaží léčit firmy. Co přesně si pod tím představit?

Byznys našich klientů: Zuzana Konůpková se snaží léčit firmy. Co přesně si pod tím představit?

Firma Immanency se zabývá servizací firem. Co všechno se pod tím skrývá a co je ve většině případech hlavním problémem v českých firmách? A co všechno bude umět připravovaná aplikace pro due dilligence?

 

Mohla byste představit našim čtenářům, jaké poskytujete služby nebo produkty?

Zabýváme se čistě službami, které spočívají v servizaci firem. Kolega s láskou říká, že léčíme firmy. Zabýváme se procesní restrukturalizací a kompletní restrukturalizací firem, projektovým řízením, oživováním firem, implementací a zvyšováním efektivnosti.

 

Co vás k podnikání v tomto oboru přivedlo?

Čirou náhodou jsem před dvanácti lety byla u zakládání nadnárodní společnosti, která dováží a opravuje auta SsangYong v Evropě. Během mateřské jsem se pak nudila a začala pomáhat různým firmám, až z toho vznikla živnost, která se překlenula ve společnost, jelikož jsem potřebovala víc lidí, už to nešlo zvládat v jednom.

 

Jaká jsou specifika vašeho oboru?

Je nutné zkombinovat schopnost číst v lidech a ve skrytých procesech společnosti. 99% společností si myslí, že ví kde má problém, ale ve skutečnosti je úplně jinde a v drtivé většině případů jde o problém s komunikací.

 

Immanency zároveň vyvíjí novou aplikaci pro due dilligence
Hlavním problémem českých firem je komunikace

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Jsme hodně přímí a je to “jeden na jednoho”. Když se podíváme na větší konzultační firmy, tak do terénu vysílají manažery, auditory a analytiky, často nováčky v oboru, my to ale bereme naopak. Přímo jednáme s majiteli nebo jednateli společností a nedochází u nás k syndromu tiché pošty, to znamená že dostávají informace a řešení z první ruky. I proto se zaměřujeme na menší až střední společnosti.

 

Setkali jste se v začátcích s překážkami?

Samozřejmě, česká společnost si vždy zkusí věci třikrát udělat sama, než si najme odborníka.

 

Momentálně je aktuální téma koronavirové krize. Jakým způsobem se vás dotkla?

Přemýšlíme o přidání několika služeb, hlavně krizové řízení a distressové analýzy. Celkově to na naše podnikání mělo jen ten dopad, že se některé zakázky dočasně pozastavily. My jsme klientům vyšli vstříc, aby si drželi cash flow, teď jim radíme primárně vzdáleně, ale jinak náš trh není moc poznamenán.

 

Co je vaší pracovní metou?

S nadsázkou musím říct, že bychom chtěli vyrůst do pozice, kde bychom mohli spravovat nebo vyléčit nějaký korporát. V tuhle chvíli si vyvíjíme aplikaci, která by nám s tím mohla pomoci. Je to aplikace pro due dilligence. Spousta právních kanceláří, které se zabývají akvizicemi společností, ji uvítají, a už na nás i spěchají, abychom ji dokončili.

 

Na jakém principu má tato aplikace fungovat? Bude umět například rozeznávat smlouvy?

Ano, rozeznávat smlouvy a na základě činnosti, kterou daná společnost provozuje, a případně na základě dalších faktorů bude sama schopna doptávat dokumentaci. Pokud ji společnost nedodá, tak ji automaticky zaurguje. Dále plánujeme například elektronické podepisování dokumentů.

 

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?
Perfektně. Doporučuji i našim klientům a už jsme přes vás založili asi tři společnosti.

 

Pokud vás náš rozhovor zaujal, více o Zuzanině firmě najdete na immanency.cz.