Byznys našich klientů: Zdravá výživa Jiřího Nováka a Jana Spálovského

Produkty-uvodni

N&S Food je společnost, která se věnuje výrobě zdravých potravin. Podle slov zakladatele Jiřího Nováka byl původně naplánovaný sortiment trochu jiný, ale zákazníci sami ukázali, které potraviny jim chutnají. „Stále přemýšlíme, co změnit a jak se posunout kupředu,“ dodává a v našem rozhovoru přibližuje, čím se značka liší od konkurence i na čem oba majitelé aktuálně pracují.

Byznys našich klientů: zdravá výživa jiřího nováka a jana spálovského
Společnost dělá nesmažené zdravé svačinky

Mohl byste představit vaši firmu a říct, jak jste se k oboru dostal?

Naši společnost N&S Food jsme založili spolu s mým dlouholetým kamarádem a kolegou Honzou Spálovským. Vyrábíme extrudované pekařské výrobky z přírodních zdrojů, jako jsou kukuřice, oves atd. Vše si vyrábíme sami včetně polotovarů. K oboru jsme se dostali tak, že jsme dříve oba působili v potravinářském průmyslu. Segment zdravé výživy se nám líbil a chtěli jsme v něm zkusit začít podnikat. Snažíme se být jiní než naše konkurence. Oba jsme chtěli dělat něco, co nás bude bavit a naplňovat.

Setkali jste se v začátcích s překážkami?

Hlavní překážka pro nás byla byrokratická – všechno papírování a vyřizování zabírá spoustu času, kterého člověk na začátku podnikání moc nemá. Věříme tomu, že co jde udělat jednoduše, by se mělo dělat jednoduše bez zbytečných (někdy i uměle vytvořených) komplikací. Další překážka byla nedůvěra některých lidí, kteří nevěřili, že dokážeme výrobky vyrábět tím způsobem, kterým jsme chtěli a že se udržíme na trhu.

Většinu výrobků si vyrábíme od základních surovin, takže opravdu víme, co prodáváme. Pečlivě si vybíráme naše dodavatele, převážně z ČR.


Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Postupně rosteme a zlepšujeme se. Podnikat jsme začali v roce 2018 a k realizaci plánů došlo v druhé půlce 2019. Od té doby máme v nabídce základní výrobky, ale stále inovujeme a měníme. Měli jsme širší sortiment, který se časem vyselektoval dle přání zákazníků. Některé produkty zanikají, ale pravidelně se snažíme na trh uvádět novinky, teď například vyvíjíme bramborové nesmažené chipsy. Postupně jsme zjistili, že ne všechny příchutě, které jsme si vymysleli, jsou u našich zákazníků populární, takže jsme museli trochu změnit sortiment, který nabízíme. Také jsme začali vyrábět vlastní výrobky z polotovarů, které si sami připravujeme. Stále přemýšlíme, co změnit a jak se posunout kupředu.

Co byste řekli, že vás odlišuje od konkurence?

Snažíme se věci dělat jinak, vyrábíme produkty z českých surovin a máme blízko ke snackům, ale připravujeme nesmažené výrobky. Jsme něco mezi brambůrkami a cereální racio výživou. Jako naši hlavní přidanou hodnotu vnímáme právě to, že naše výrobky nejsou smažené a mají vysoký obsah vlákniny, proteinu a jsou bezlepkové. Většinu výrobků si vyrábíme od základních surovin, takže opravdu víme, co prodáváme. Pečlivě si vybíráme naše dodavatele, kteří jsou v současnosti převážně z ČR. Další věc, která nás odlišuje od našich konkurentů, je ta, že koupí našich výrobků zákazníci podpoří českou firmu a konkrétně nás dva, protože za společností nestojí sto dalších lidí.

Byznys našich klientů: zdravá výživa jiřího nováka a jana spálovského
Zakladatelé firmy N&S Food nechtějí firmu rozšiřovat na úkor kvality

Co je vaším pracovním cílem?

Aktuálně pracujeme na remodelaci webových stránek, které chceme upravit do lepší podoby, aby byly poplatnější dnešní době. Máme nové obaly a pracujeme na menším rebrandování naší značky Křupito. Spolu s novou značkou přijde i nový web www.krupito.cz.

Cílem je naši práci dělat tak, aby byli spokojení zákazníci i my. Chtěli bychom, aby firma dobře fungovala a zabezpečila naše rodiny, díky čemuž budeme moct být nezávislí. Nechceme růst na úkor kvality, i nadále bychom chtěli mít z práce radost.

Byznys našich klientů: zdravá výživa jiřího nováka a jana spálovského
Propagační materiál značky Křupito

Koronavirová krize ovlivnila životy nás všech. Jakým způsobem se dotkla konkrétně vašeho byznysu?

Když jsme začínali s podnikáním, bylo to krátce před vypuknutím pandemie, takže rozjezd jsme měli celkem poklidný. Pár měsíců po spuštění výroby přišla první vlna. Bylo obtížnější navázat kontakty, protože spousta lidí nevěděla, co bude a chtěli se s námi ohledně spolupráce spojit až později. Nebylo jednoduché se někam dostat s novou značkou, i tak se nám ale povedlo firmu nastartovat.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?

Ofigo mi doporučil kamarád, který si u Ofiga také zakládal společnost. Celé založení firmy probíhalo velmi dobře, jednoduše a celkově jsme byli moc spokojení. Vše, co jsme dostali k vyplnění bylo krásně intuitivní. Ofigo za nás pak všechno vyřídilo a na konec jsme dostali balíček s dokumenty a firma byla na světě. Vše proběhlo bez problémů a stejným způsobem to funguje i nadále.

Na novinky u značky Křupito se můžete podívat na eshopu www.krupito.cz.

Komentáře

Další články

Žádné články k zobrazení.