Mohla byste představit svou firmu?
Naše firma se jmenuje V hadru a zaměřuje se na nošení dětí a všechno s tím spojené. Prodáváme šátky, nosítka a k tomu související produkty, jako například funkční oblečení pro děti, těhotenské a kojící oblečení pro maminky a jiné.
Jak jste se k oboru dostala?
Asi tak jako většina maminek podnikatelek — přes svoje vlastní děti. Obě odmítaly být v kočárku, takže jsem hledala řešení, jak vyjít mezi lidi a zároveň si to mateřství co nejvíce usnadnit, abych nemusela být zavřená doma. Byla to pro mě spíše taková nutnost, než přesvědčení o tom, že děti musejí být vychovávané kontaktně. Dá se říci, že první tři měsíce po narození dcery jsem prakticky nebyla schopná vyjít z domu bez toho, aniž by v kočárku neustále plakala, což bylo neskutečně psychicky náročné. Mým cílem tedy je, aby toto jiné maminky zažívat nemusely.
![Vhadru](https://res.cloudinary.com/ofigocz/w_770,c_fill,q_auto:eco,f_auto/web/2024/03/vhadru.jpg)
Má váš obor nějaká specifika?
Je to specifické hlavně tím, že to nosící období je poměrně krátké. Děti se nosí většinou rok nebo dva a ve výjimečných případech tři až čtyři roky. To znamená, že se nám hodně obměňují zákazníci a musíme neustále získávat nové. Není to tedy tak, že si získáme zákazníka, kterého pak máme pět až deset let. Prodejem navíc práce nekončí, maminky často potřebují poradit s nastavením nosítka či s tím, jak miminko obléci. Každému se tak věnujeme individuálně, někdy i v řádech hodin.
Setkala jste se v začátcích s překážkami?
Překážky asi úplně ne, spíše podnikat s malými dětmi bylo velmi náročné. Když jsem začala, dceři byl jeden rok, takže mě ještě poměrně dost potřebovala a bylo velmi náročné skloubit mateřství a podnikání.
![Zakladatelka](https://res.cloudinary.com/ofigocz/w_770,c_fill,q_auto:eco,f_auto/web/2024/03/zakladatelka.jpg)
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Proměnilo se nejvíce v tom, že už na to všechno nejsem sama, ale mám zaměstnance. Zpočátku jsem měla také jenom e-shop a teď už mám i kamennou prodejnu, kde mám jednu prodavačku, s kterou se zákazníci primárně stýkají a která se mi o chod obchodu stará. Já už vlastně pracuji převážně z domu a věnuji se online nebo osobním konzultacím s lidmi. Hodně času mi také zabírá být vidět na sociálních sítích, které považuji za hodně důležité v rozvoji podnikání.
„Nesnažíme se prodávat všechno, ale fungujeme ve stálém výběru značek, s kterými máme dobré zkušenosti.“
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Řekla bych, že je to asi to odborné poradenství jako takové. Dávám si na tom velmi záležet a neustále si hledám nové informace a absolvuji různé kurzy. A to nejen u nás, ale také v zahraničí. Dále máme velmi dobrý zákaznický servis, který funguje relativně nepřetržitě, odepisujeme totiž i večer a o víkendu. Mimo jiné se také soustředíme na méně značek. Nesnažíme se prodávat všechno, ale fungujeme ve stálém výběru značek, s kterými máme dobré zkušenosti.
Co je vaším pracovním cílem?
Určitě mít tu prodejnu větší a na nějakém lepším místě a také dostávat více do povědomí nošení jako takové, aby se to stalo ještě větší samozřejmostí, než je tomu nyní.
![Prodejna-v-hadru](https://res.cloudinary.com/ofigocz/w_770,c_fill,q_auto:eco,f_auto/web/2024/03/prodejna-v-hadru.jpg)
Co vám jako začínající podnikatelce pomohlo, odkud jste získávala rady do začátku?
Nejvíce asi od manžela, který už nějakou zkušenost s podnikáním měl. Dále také od účetní, která mi poradila se vším, co jsem potřebovala. Jinak jsem na všechno přicházela tak za pochodu.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?
Byli jsme velmi mile překvapení z toho, jak rychle probíhala komunikace a že jsme byli vlastně informovaní úplně o každém kroku, který se prováděl. S Ofigo jsem spokojená.
Komentáře