Byznys našich klientů: Jaroslav Hunkes dělá z obyčejného tílka módní záležitost

Byznys našich klientů: Jaroslav Hunkes dělá z obyčejného tílka módní záležitost

Firma Vasilo, za kterou stojí podnikatel Jaroslav Hunkes se specializuje pouze na jeden produkt, a to tílka. V čem jsou jedinečné a jak je na tom krejčovské řemeslo v České republice se dozvíte z našeho nového rozhovoru.

 

Co vás k podnikání přivedlo a proč zrovna módní průmysl?

Byla to hlavně touha podnikat v něčem, co nás baví a na čem nebudeme ze začátku úplně existenčně závislý, tedy hlavně se zbytečně nezadlužovat a dělat věci hlavně svépomocí. Zároveň jsme chtěli prodávat i své životní zkušenosti z oborů, které jsou nám blízké, což je móda, marketing, finance nebo fotografie.

My jsme vyrůstali mezi látkama a krejčovskýma pomůckama a jednu dobu jsme se věnovali hlavně zakázkovému krejčovství, kde šlo hlavně o konzervativní módu, typicky obleky nebo košile na míru. Tu dnes ale dělá dobře spoustu firem. Nám chyběla firma, která se bude specializovat pouze na svrchní díl – na tílko, neboli vasilo.

 

Jaká jsou specifika vašeho oboru?

Předně design, vybírání materiálů a sledování trendů. Je to krejčovské řemeslo, které v Čechách trochu ztrácí, respektive se stěhuje do Číny. My se snažíme dělat takovou trochu osvětu toho oboru. Cílíme na typicky českého chlapa v tílku, který ho nesundá ani u televize, nechceme ale tílko, které se vyrábí za sto korun, chceme myslet na pohodlí, na střih a sehnat ty nejpohodlnější materiály, co se dají na trhu najít. Nejdůležitější pro nás je, aby se v něm zákazník cítil perfektně a komfortně.

 

Jak se vaše podnikání od prvního dne proměnilo?

Ze začátku má člověk nějakou představu, jak to celé bude fungovat, třeba jak bude jednat s dodavateli, se zákazníky, na jaké platformě bude prodávat a postupně zjišťujete, že to většinou nefunguje tak, jak jste si mysleli. Takže se mění prodejní kanály, mění se dodavatelé a vlastně se mění i celý proces výroby, hlavně vybírání látek a střihů. Je to takový živý organismus, stále musíme reagovat na to, s čím zrovna přicházíme do styku.

 

Co je vaší pracovní metou? Plánujete například rozšiřovat sortiment?

Určitě takové ambice máme, teď jsme ale ve fázi, kdy chceme předně dělat tílka. Chceme přidat dámská tílka a nějaké doplňky, vše je ale zatím ve fázi prototypů a je to spíše v řešení. Na nových věcech každopádně pracujeme.

 

Cílíme na typicky českého chlapa v tílku, který ho nesundá ani u televize
Nejdůležitější pro nás je, aby se zákazník cítil v tílku komfortně

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Určitě jsou to látky a střihy. Vždy, když vybíráme látky, snažíme se sáhnout po té nejvhodnější a nejlepší, co je pro daný produkt v nabídce. Takže máme stovky a stovky různých vzorků, kterými se musíme prohrabat. Dbáme také na to, abychom znali původ látky a složení.

Co se týče střihů, spolupracujeme s celkem významným českým návrhářem, který nám tílka navrhuje. Spousta firem střihy vůbec neřeší, nakoupí jen hotová tílka a potisknou je. My jsme chtěli mít věci originální.

 

Jak změnila vaše podnikání koronavirová krize?

U nás se toho vlastně moc nezměnilo, jelikož fungujeme čistě online a kamenný obchod vůbec nemáme. Možná trochu ubylo schůzek, věci se řeší na dálku, ale nijak zásadně nás krize nepostihla.

 

Jak proběhlo založení vaší firmy přes společnost Ofigo?

Vše proběhlo hladce, nebyl problém. Doporučuju.

 

Pokud vás náš rozhovor zaujal, více o Jaroslavově firmě najdete na www.vasilo.cz.