Byznys našich klientů: Prodej automobilů není žádný med

Byznys našich klientů: Prodej automobilů není žádný med

Lukáš Rimský si za rok a půl provozu firmy zaměřené na prodej ojetých vozů vyzkoušel, že obstát na trhu není žádná legrace. Chmurné začátky mu připravili zejména neplatící klienti s temnou minulostí, jejichž pohledávky řeší prakticky dodnes. Přečtěte si, co by poradil začínajícím podnikatelům.

 

Co vás přivedlo k podnikání?

Jsem prvopodnikatel, proto jsem bral podnikání jako nějakou novou životní výzvu. Chtěl jsem to opravdu naplno zkusit a na začátku jsem poměrně hodně riskoval. Dnes už bych asi postupoval ostražitěji a umírněněji. Za rok a půl provozu firmy jsem si zažil svoje.

 

Co vám podnikání přineslo?

Zjistil jsem, že to není žádný med. Hned od začátku jsem zažil hodně problémů se zákazníky, konkrétně s jejich platební morálkou. Start podnikání byl poměrně krušný, protože jsem nakoupil řadu aut, které se ovšem neprodávaly tak rychle, jak bych si představoval. Navíc jsem na začátku neměl vybudované nějaké stabilní prodejní kanály. Prodával jsem především přes známé a nějaká auta jsem inzeroval také na internetové stránce www.bazos.cz.

 

Lukáš Rimský radí ostražitost (ilustrační foto)
Začátek byznysu ovlivňují první klienti

Co je ve vašem byznysu nejtěžší?

Z nezkušenosti jsem byl poměrně neopatrný. Myslel jsem si, že když někdo podepíše smlouvu a auto si koupí, tak ho také zaplatí. Smlouva ovšem dnes pro řadu nepoctivců není vůbec žádná páka. Dost jsem se divil, jak někteří zákazníci fungují.

 

Měl jste při zakládání firmy jiná očekávání?

Prvotním impulsem byl samozřejmě finanční výdělek. Od začátku ale nic nefungovalo tak, jak jsem si představoval. Proto jsem trošku šlápl na brzdu a postupoval opatrněji. Nejsem člověk, který by si kladl nějaké cíle, všechno spíš nechávám osudu. Snažím se být především slušný a poctivý a svoje podnikání kočírovat tak, abych nezpůsobil problémy někomu jinému. Možná i díky tomuto přístupu objem úspěšných zakázek pozvolna narůstá. Pořád intenzivně pracuji i na tom, abych z podvodníků vymámil peníze – když se mi to povede, určitě to pro mě bude nová motivace k intenzivní práci.

 

Chtěl jste někdy podnikání vzdát?

Rozhodně, a mnohokrát. Ale cítím velké závazky vůči lidem, kterým jsem auta zprostředkoval. Kvůli nim přece nemohu ze dne na den skončit.

 

Obáváte se v souvislosti s vaším podnikáním něčeho?

Největším strašákem je finanční krize, o které každý říká, že už je za dveřmi. Ale nikdo neví kdy přesně přijde. To mě trápí nejvíc. Svoji firmu teď nerozšiřuji a nijak ji nepropaguji, takže ani žádné schylování ke krizi nepociťuji.

 

Prodejce automobilů už nechce nic riskovat
Podnikání se rozrůstá pomalu (ilustrační foto)

Zažil jste větší úspěchy nebo věci, na které jste hrdý?

Velkým úspěchem bylo to, když jsem vzal první auto, zprostředkoval ho a prodal. To byla velká věc. V mém životě začalo něco úplně nového.

 

Jak proběhlo založení s.r.o.?

Trvalo to asi deset nebo čtrnáct dní a všechno bylo naprosto v pořádku. Vlastně není nic, co bych vám mohl vytknout 🙂

 

Co byste poradil někomu, kdo by chtěl podnikat v oblasti prodeje aut?

Především si dejte pozor na klienty, na jejich předchozí exekuce a jejich minulost. To je alfa omega.

 

Plánujete-li koupi vozu, s Lukášem Rimským se můžete spojit na telefonním čísle +420 720 952 126.