Byznys našich klientů: Od vize k úspěchům podle Ivana Homoly

Za firmou Lunadio s.r.o. stojí spolehlivý tým

Realizací svých vizí a nápadů se nemůže živit ledaskdo. Mladému podnikateli Ivanovi Homolovi se to ale daří s přehledem. Ve firmě Lunadio s.r.o. vytváří spolu s týmem designérů a developerů mobilní aplikace, které rozvíjí byznys jejich klientů a posouvá je na vyšší úroveň. K tomu se věnují i vlastním kreativním projektům s použitím těch nejvyspělejších technologií. Co je pro něj ta největší výzva a proč podnikání přirovnává k houpání se na houpačce? To vše a mnohem více se dozvíte v našem rozhovoru.

Pokud byste měl v jedné větě charakterizovat své podnikání, jak by tato věta zněla?

Věnujeme se vývoji mobilních aplikací na zakázku. To je asi nejvýstižnější a nejjednodušší vysvětlení.

Proč jste se rozhodl právě pro pomoc podnikatelům prostřednictvím vývoje aplikací?

Baví mě pomáhat ostatním v jejich vlastním podnikání a v rozvoji toho, co je baví. Zároveň je ale našim cílem tvořit i vlastní projekty. Sám sebe považuji za kreativního člověka, rád vymýšlím nové koncepce a rozjíždím nové myšlenky. Rád se dívám na to, jak se rodí nové myšlenky a je skvělé mít možnost dostat nápad z bodu A do bodu B, vidět jeho rozvoj a růst. Chtěl jsem spojit tyto dvě věci. Zároveň jsem měl na Fakultě informatiky naší univerzity v Brně možnost potkat zajímavé lidi, kteří se také věnují tvorbě mobilních aplikací. Dohodli jsme se, že po škole do toho půjdeme naplno. A tak jsme založili firmu a fungujeme.

Byznys našich klientů: od vize k úspěchům podle ivana homoly
Byznys se nebuduje pouze v kanceláři, ale také pomocí výletů a teambuildingů.

V čem je vaše firma Lunadio výjimečná?

Nejsme klasická vývojářská firma. Odlišujeme se v tom, že máme přesah i do jiných odvětví. Klient k nám přijde s určitým nápadem a díky tomu, že máme zkušenosti s byznysem, designem, marketingem nebo user experience (uživatelská přívětivost, pozn. redakce), dokážeme mu lépe vyjít vstříc. Nabízíme kompletní balík služeb. Není to jenom o tom, že klient řekne, co chce a my to uděláme. Podílíme se také na vývoji služby, dolaďování projektů. Pomáháme s designem a poradíme ohledně rozložení prvků – tu se dost často i hádáme (smích) – vyvineme aplikaci a pak klientům poradíme, jak ji uvést v rámci propagace a marketingu na trh.

Zažili jste někdy pád, po kterém jste chtěli všechno vzdát?

Jasně, děje se to každý měsíc (smích). Podnikání je prostě jako houpání na houpačce. Jednou jste nahoře a podruhé dole. Klíčová je ale určitě vytrvalost. Kolikrát zakázka padne, něco se pokazí a nebo na druhou stranu získáme jako zázrakem výjimečný projekt, všechno jde skvěle a máme velkou radost. Musím ale říct, že je to s časem pořád lepší a lepší.

Řídím se tím, že lidé by měli dělat to, co je baví a měli by to dělat nejlépe, jak mohou.

Kdybyste dopředu přesně věděl, jaké podnikání bude, šel byste do toho znovu?

Určitě! Vždy říkám, že kdyby to bylo jednoduché, dělali by to úplně všichni. Prostě když je něco jednoduché nebo lehce kopírovatelné, může se tomu věnovat každý. Ale když se pustíte do něčeho náročnějšího, motivuje vás to neustále jít kupředu a zlepšovat se. Pokud je něco těžké, těžko se to taky kopíruje. V tom je právě výzva, kterou hledám.

Když se nacházíte na vrcholu, co děláte proto, abyste „neusnuli na vavřínech“, ale posouvali se neustále vpřed?

Peníze, které si vyděláme, investujeme do svých projektů. Naší dlouhodobou vizí je, že naše vlastní projekty budou tvořit většinu příjmů firmy. Jedním z nejnovějších je třeba i DejKafe (www.dejkafe.cz, pozn. redakce). Připravujeme také dva další, takže určitě nepolevujeme a snažíme se dělat něco nového každý den.

Byznys našich klientů: od vize k úspěchům podle ivana homoly
Členové Lunadia oslavovali své významné první narozeniny.

Jaké výhody vám ve vašem byznysu přinesla spolupráce s Ofigo?

Hlavním důvodem, proč jsme se rozhodli použít služby Ofigo bylo to, že ze začátku jsme pracovali „remote“, tedy dálkově, a neměli jsme svou kancelář, kde bychom jako firma sídlili. Přišlo nám skvělé mít virtuální sídlo, abychom nemuseli řešit přepisy v registru a podobné změny. Zároveň nemáme moc rádi administrativu a běhání po úřadech, takže nám to přišlo jako ideální řešení.

Co byste vzkázal lidem, kteří se rozhodují o tom, zda do podnikání jít či nikoliv?

Řídím se tím, že lidé by měli dělat to, co je baví a měli by to dělat nejlépe, jak mohou. Je jedno, zda je to podnikání nebo cokoliv jiného. Nejde ani tak o peníze jak o to, aby vás to bavilo. Pokud ano, je to super! Ale pokud ne, stejně to není dlouhodobě udržitelný stav a nemáte z práce takovou radost ani prospěch. Pokud vás baví podnikat nebo třeba chcete mít malou kavárnu, dělejte to! Měli bychom se více zaměřovat na to, co nás baví a ne na to, kolik za jakou práci dostaneme peněz. Baví vás tedy podnikat? Určitě jděte do toho!

Ivana Homolu a jeho firmu Lunadio s.r.o. najdete na webu www.lunadio.com a také na Facebooku, nebo na LinkedIn.

Komentáře

Další články

Žádné články k zobrazení.