Byznys našich klientů: Mikinové televizní deky Martina Krejčíře.

Byznys našich klientů: Mikinové televizní deky Martina Krejčíře.

Nápad na vytvoření mikiny z deky dostal Martin Krejčíř během koronavirové krize, kdy každý, kdo mohl, zůstával doma. Co ho k nápadu přivedlo a jaké překážky musel překonat?

 

Mohl byste představit vaši firmu a říct, jak jste se k vašemu oboru dostal?

Náš nápad je „covidový“. V rámci covidu jsme byli všichni doma a nikoho nás nebavilo jenom koukat do zdi, takže jsme přemýšleli, co dělat. Věděli jsme, že e-commerce šel nahoru a je v něm nějaký potenciál. Rozhodli jsme se vymyslet projekt, kterým se zabavíme, ale který by zároveň měl nějaký užitek a dělal zákazníkům radost, a tak jsme se rozhodli udělat z deky mikinu. Není to nápad čistě z naší hlavy, spíš je čínský. My sami jsme si objednali pár kusů podobného produktu z Číny a jejich kvalita byla strašná, takže jsme se rozhodli zkusit produkt vyrábět u nás. Zároveň cooly.cz bereme jako vstupní projekt do světa e-commerce. Když se nepovede, nikdo smutný nebude.

 

Má váš obor nějaká specifika?
Přiznám se, že to zatím nevím, protože náš projekt je ještě hodně nový, takže nemám, jak to srovnat. Především se liší náš produkt, a i obchodní věci na e-shopech fungují jinak než starý osobní obchod. Specifika oboru jsou možná spíš spojená s překážkami.

 

Zmínil jste překážky, s jakými jste se tedy setkal?
V začátcích je překážkou vlastně skoro všechno. Móda u nás pořád funguje hodně postaru. Nakonec jsme sehnali skvělou dílnu, ale když jsme ji hledali, tak spousta dílen, které jsem navštívil, byla docela retro. S dodavateli látek to bylo to samé – mysleli jsme si, že v dnešní době není problém koupit cokoliv a rychle, ale ukázalo se, že sehnat látky v určité kvalitě a množství byl docela oříšek. Dál jsem zjistil, že když chcete látky na Vánoce, tak je třeba to začít vyřizovat nejpozději v dubnu/květnu a my to řešili spíš až na konci letních prázdnin, takže v té době už nebyl tak široký výběr.

 

Zakladatel projektu cooly.cz
Martin Krejčíř chtěl lidem zpříjemnit čas doma v lockdownu

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Když člověk začne něco nového a věnuje se tomu každý den, tak se podnikání každý den proměňuje. Měl jsem představu, jak bude všechno vypadat a probíhat, ale ve finále to celé vypadalo úplně jinak. Tak to ale asi bývá pokaždé, když jde člověk do něčeho nového. Je důležité být hlavně otevřený změnám a být flexibilní.

 

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Naše primární konkurence je čínská – AliExpress a podobné společnosti, ze kterých jsme ale mnohokrát obdrželi nekvalitní kusy. Naše kvalita je mnohem lepší, ať už z hlediska látek nebo zpracování. V České republice přímá konkurence asi není, u nás se hlavně prodávají plyšové overaly a věci k televizi jako jsou chlupaté ponožky a televizní deky. Přímo mikiny z deky kromě nás zatím nikdo nevyrábí.

 

V České republice přímá konkurence asi není, u nás se hlavně prodávají plyšové overaly a věci k televizi jako jsou chlupaté ponožky a televizní deky.

 

Co je vaším pracovním cílem?

Prvním cílem bylo projekt dotáhnout do konce, což se nám povedlo. Druhým cílem je nabírat zkušenosti z online obchodu a dále se rozvíjet. Samozřejmě chceme mít spokojené zákazníky a chtěli bychom, aby lidé v našich produktech rádi leželi u televize. Žádné finanční cíle nemáme, protože na startu projektu finance nebyly tou primární myšlenkou. Bylo by fajn se nějak stabilizovat a přidat případně i nové produkty.

 

Nezvažujete, až to situace dovolí, otevřít kamenný obchod?

To spíš nezvažujeme, především proto, že náš produkt je hodně specifický. Napadlo nás případně produkt fyzicky umístit do obchodů s handmade zbožím, kde má každý výrobce svůj koutek, ale přímo svůj kamenný obchod nejspíš otevírat neplánujeme.

 

Růžová varianta produktu
Mikinové deky v Čechách nikdo jiný zatím nevyrábí

Koronavirová krize ovlivnila životy nás všech. Jakým způsobem se dotkla konkrétně vašeho byznysu?

Jak jsem už zmiňoval, celý nápad se zrodil na pozadí covidové situace, kdy všichni seděli doma a my lidem to sezení chtěli nějakým způsobem zpříjemnit. Covid hodně ovlivnil obchod, který šel dolů, ale naopak online business a digitální služby šly nahoru. Jelikož vycházíme ze starého offline způsobu obchodu, tak nás situace trochu ovlivnila. Koronavirus byl také překážkou tomu, že jsme si nemohli osahat žádné materiály a pořád jsme si museli všechno nechávat posílat a celý proces tím pádem trval mnohem déle.

 

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?

Přes Ofigo jsem už dříve zakládal 2 firmy, takže jsem věděl, jaký celý proces probíhá. Vyhovovalo mi, že je vše vyřízeno online, jednoduše a rychle, a proto jsem služeb rád znovu využil. Služba navíc nebyla drahá a my jsme byli pokaždé maximálně spokojení.

 

Svou mikinovou deku si můžete objednat na eshopu www.cooly.cz.