Byznys našich klientů: Autoservis Vratislava Kratochvíla

Autocentrum_kratochvil(uvodni)

Vratislav Kratochvíl pracoval jako „pravá ruka“ v servisu svého přítele a kolegy 16 let. Firmu posléze odkoupil a převzal a rozhodl se ji přejmenovat na Autocentrum Kratochvíl. Klientům dnes nabízí servis od A do Z a do budoucna přemýšlí o tom, že by firmu rozšířil třeba o novou pobočku.

Mohl byste představit svou firmu?

Autocentrum Kratochvíl byla dříve firma, která na trhu figurovala 17 let. Předchozí majitel se ji ale před rokem rozhodl prodat a já po něm podnik převzal a spolu s tím přejmenoval. Zabýváme se veškerým servisem motorových vozidel jak osobních, tak dodávkových.

Jak jste se k oboru dostal?

Původně jsem vyučený automechanik, ale k oboru mě přivedl můj dlouholetý kamarád, který se jednou zeptal, zda mu tady v servisu nechci dělat pravou ruku. Pomáhal jsem mu téměř 16 let a poté jsem po něm, jak už jsem zmínil, firmu koupil a převzal.

Autocentrum-kratochvil
Autocentrum Kratochvíl

Má váš obor nějaká specifika?

Zabýváme se veškerými opravami a servisem vozidel všech značek. Specifické je, že do všech vozidel plníme klimatizace, vyřizujeme pojistné události, máme tady kompletní pneuservis, veškerou diagnostiku na vozidla. Jsme tedy opravdu velmi komplexní servis.

Setkal jste se v začátcích s překážkami?

Určitě ano, tak jako každý, nicméně po letech, co jsem tu strávil, jsem naprosto přesně věděl do čeho jdu a co mě bude čekat. Takovou největší překážkou ale bylo, že jsem potřeboval novou pracovní sílu, což se mi nakonec podařilo a teď už je to kapacitně lepší. Náročné pro mě zároveň bylo komunikovat změnu, která ve firmě nastala, u všech dosavadních dodavatelů, udělat nové registrace, apod.

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Proměnilo se tím, že jsem získal dalšího člověka do týmu mechaniků, a to nám velmi pomohlo. Dále jsem nechal vytvořit reklamy, díky čemuž se podařilo přivést spoustu nových zákazníků, a zároveň jsem od bývalého majitele převzal stálé klienty, které se mi podařilo udržet.

Ke každé opravě a ke každému zákazníkovi přistupujeme individuálně.

Kratochvil-majitel
Zakladatel firmy Autocentrum Kratochvíl

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Hlavně přístup k zákazníkovi. Ke každé opravě a ke každému zákazníkovi přistupujeme individuálně. Zákazníci se u nás cítí dobře a my se jim snažíme vyhovět od A do Z. Všechny úpravy a závady komunikujeme ihned a dáváme vědět, kolik by to potenciálně stálo, aby se lidé mohli rozhodnout, zda takový zásah do auta chtějí.

Co se materiálu a nářadí týče, tak máme teď novou plničku klimatizací a odlišuje nás i diagnostika. Máme velký nový hever až na 4 tuny a hlavně naši mechanici jsou velmi zkušení a pracovití, což bohužel není úplně standard.

Co je vaším pracovním cílem?

Spokojenost zákazníka. Lidi musí být spokojení a musí vědět, že jejich auto je v dobrých rukách. Naším největším cílem je, aby se k nám zákazníci vraceli rádi.

Takovým druhým cílem je určitě udržet firmu ve stavu, v kterém teď aktuálně je. A pokud to bude takhle nadále fungovat, tak bych chtěl servis určitě rozšířit, o pracovní místo nebo klidně i celou novou pobočku.

Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?

Pro mě byla obrovská výhoda, že jsem ve firmě dlouho pracoval a hlavně, že jsem přebral už zaběhnutý podnik. Samozřejmě jsem potřeboval poradit co se týče reklamy a tak podobně, s čímž mi pomohli dlouhodobí zákazníci.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?

Jedním slovem perfektně. Doporučení jsem dostal od bývalého majitele, který na Ofigo narazil náhodou. Spolupráce proběhla velmi rychle a efektivně.

Komentáře

Další články

Žádné články k zobrazení.