Byznys našich klientů: Vývojářská společnost Radka Semančíka

B2b_portal(úvodní)

Podobně jako srdce v těle udržuje krevní oběh a zajišťuje, že všechny orgány mají přístup k potřebným živinám, B2B portál poskytuje rychlý a efektivní tok informací mezi vaší firmou, zákazníky a obchodními partnery. Radek Semančík věděl, že se chce věnovat počítačům již v 6. třídě. Vystudoval programování a odešel tvořit na volnou nohu. Nakonec spolu s kolegy založili společnost, která vyvíjí B2B portály, integruje informační systémy a pomáhá tak firmám růst.

Mohl byste představit svou firmu? 

V Pixape, s.r.o. se zabýváme především vývojem B2B portálů a zákaznických klientských zón. S tím je pak spojená integrace na interní systémy, webové stránky, interní funkce, kalkulačky a tak podobně.

Jak jste se k oboru dostal? 

Historie sahá hodně daleko. Už na základní škole mě fascinovaly počítače a věděl jsem, že s nimi budu chtít v budoucnu pracovat. Na střední škole jsem si vybral jako maturitní projekt webové stránky o MX flash. Díky tomu jsem si našel místo v korporátu na pozici junior programátora. Už tehdy jsme s kolegou grafikem začali tvořit webové stránky pro první klienty a vytvořili jsme také první verzi našeho firemního webu pixape.cz. Postupně jsem se propracoval na pozici senior programátora a později vedoucího menšího týmu. Po čase jsem se rozhodl odejít na volnou nohu. S kolegy jsme se zaměřili na tvorbu webů, portálů a eshopů. Jak přicházely větší zakázky, rostly i naše potřeby – především větší tým. Z tohoto přirozeného vývoje nakonec vznikla naše firma.

Zakladatel firmy Pixape: Radek Semančík

Má váš obor nějaká specifika?

Když se řekne IT, tak si lidé myslí, že je to něco složitého, takže se toho automaticky bojí. 

Jedním ze specifik také je, že se neustále řeší vztah zakázky vs. lidi. Pokud je moc zakázek, tak často nejsou lidi, kteří by je zpracovávali. A naopak, když je pak moc lidí, není tolik zakázek a tak furt dokolečka.

Setkal jste se v začátcích s překážkami? 

Překážky byly a jsou, pořád se řeší a řešit budou a to nejen v začátcích. Jak jsem ale říkal, postupoval jsem pomalu, nemělo to žádný agresivní průběh a tak beru překážky jako poměrně přirozenou věc.

„Když se řekne IT, tak si lidé myslí, že je to něco složitého, takže se toho automaticky bojí.

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Když jsem firmu tvořil pouze já, dělali jsme menší věci, kam patřily spíš weby. Jak jsme začali růst, začali jsme dělat větší a větší zakázky.

Zpočátku jsme byli hodně partnersky zaměření, tzn. zakázky nám dodávali partneři a neřešili jsme obchod. Jakmile se začal tvořit nějaký obchodní tým, tak bylo potřeba si specifikovat zákazníka a vytvořit konkrétní hmatatelný produkt.

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Nebudu lhát, IT je trendy a tak máme konkurenci, ale převážně ve větších firmách, což nám pak pomáhá při výběrovém řízení. Jsme menší, což se odráží i na ceně, která je vcelku pozitivní.

Klienti o nás říkají, že se jim líbí velká flexibilita, dobrá komunikace a zejména naše demo ukázky. My jsme vlastně specializovaní na konkrétní obory, takže když klient začíná, dostane ukázku podobného systému a všechno vidí. Je to příjemné, protože ví, co může očekávat.

Co je vaším pracovním cílem?

Naším cílem je stát se pro naše klienty spolehlivým partnerem, který jim pomůže zjednodušit a zefektivnit jejich obchodní procesy. Usilujeme o to, aby naše B2B portály nebyly jen „dalším softwarem“, ale staly se skutečným srdcem jejich společnosti – místem, kde se propojují zákazníci, partneři i zaměstnanci. Chceme ukázat, že i technologie mohou být jednoduché a přístupné. Našim klientům pomáháme automatizovat rutinní procesy, zlepšovat komunikaci a šetřit čas, čímž uvolňujeme kapacitu jejich týmů na důležitější strategické úkoly.

Naše práce není jen o kódech a technologiích, ale především o vytváření hodnoty a budování dlouhodobých vztahů. Proto je naším cílem nejen úspěšné dokončení projektů, ale také být klientům k dispozici i po jejich spuštění a podporovat je v dalším růstu.

Ukazka
Vývoj B2B portálů a zákaznických zón s Pixape!

Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?

Jak jsem říkal, tak od té doby, co jsem odešel z korporátu, jsem se napojil na různé parťáky. Což byla obrovská výhoda, protože mi ukázali, jak to chodí v byznysu.

A potom knihy a online výukové materiály. Určitě knížka Na volné noze. Pavel Říha měl portál s výukovými videi (Placen za svou existenci), což pro mě tehdy bylo skvělé. Dále videa na portále Mladý podnikatel a později Klub majitelů firem (Scaleupboard), ve kterém jsem dodnes. Doporučuji.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?

Musím říct, že jsem se trochu bál, když jsem uvažoval o založení firmy. Hlavně proto, že jsem očekával hrozně moc práce. Tenkrát na mě vyskočila nějaká malá knížka od Ofigo, kde bylo na pár stránkách napsáno, co je při zakládání potřeba. Hned na to jsem našel link a trvalo asi jen 14 dní, než se vše vyřešilo. Nikam jsem nemusel, což bylo super.

Komentáře

Další články

Beautymind_lucie urbánek holbová_cover

Byznys našich klientů: Estetický zákrok jinak Lucie Urbánek Holbové

Bc. Lucie Urbánek Holbová, MBA přichází s jedinečným projektem, který propojuje medicínu, psychologii a osobní zkušenost. Její metoda BeautyMind Process™ nabízí ženám podporu...

Číst více
Geckoeco_olesja davydenko_cover

Byznys našich klientů: Protiskluzové oblečení pro miminka Olesjy Davydenko

Olesja Davydenko začala podnikat díky svému malému synovi. Měl potíže dostat se z plazení na čtyři, protože všude kolem něho byly hladké podlahy,...

Číst více
Rp synthesis_robin petrák_cover

Byznys našich klientů: Moderní trendy v energetice Robina Petráka

Po letech práce v energetice se Robin Petrák rozhodl jít vlastní cestou a založil firmu RP Synthesis. Ta dnes patří mezi společnosti, které...

Číst více