Mohl byste představit vaši firmu?
Naše firma Hera International Sales s.r.o. je nová firma, která vznikla v roce 2023 a zaměřuje se na maloobchodní a velkoobchodní prodej v rámci celé Evropy. Do budoucna možná v rámci celého světa, ale to se necháme překvapit.
Naším specifickým produktem je izolační omítka, tzv. aerogel, kterým se snažíme soustředit hlavně na rekonstrukce historických budov, u kterých nelze použít tepelnou izolaci zvenku.
Jak jste se k vašemu oboru dostal?
Dříve jsem podnikal v CBD a k tomuto oboru jsem neměl vlastně žádný podnět. Zaujaly mě až ty specifické vlastnosti omítky, jelikož na menší ploše dokáže vytvořit více. S tímto materiálem dokážeme získat 30-40 cm volné plochy oproti polystyrenu. A tak jsme začali vyvážet do Evropy tento stavební materiál.

Má váš obor nějaká specifika?
Hlavně v tom, že se zabýváme aerogelem, což je nejlehčí hmota na světě v poměru na objem a má obrovské tepelno-izolační vlastnosti. Jedná se o izolační omítku, která zabraňuje průniku chladu, tepla a nepropouští vodu. Zároveň omítka plní i bezpečnostní funkce jako ohnivzdornost. Takových vlastností většinou dosáhnete několika různými vrstvami omítek, kdežto v našem případě vám stačí jedna. Omítka vám tím pádem zkrátí čas rekonstrukce a tudíž ušetří i finanční prostředky.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
Překážky se vyskytují v každém podnikání. U nás se jednalo především o stavební certifikáty, protože každý stát potřebuje trochu jiné. Druhou překážkou byla určitě klientela. Tím, že se jedná o nový materiál, tak se toho spoustu lidí obává.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Určitě se změnilo to, že nemáme s partnerem horkou hlavu. Když poznáme nového klienta a produkt ho zaujme, občas se stane, že z toho nakonec nic nevyjde, jako se to stává všude. Snažíme se třídit klienty a vybírat opravdové zájemce. Zároveň lidé hrozně rádi obcházejí začínající podnikatele, tak v tom už máme naštěstí taky trochu víc praxe.
„Takových vlastností většinou dosáhnete několika různými vrstvami omítek, kdežto v našem případě vám stačí jedna. Omítka vám tím pádem zkrátí čas rekonstrukce a tudíž ušetří i finanční prostředky.“
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Odlišuje nás určitě materiál, se kterým pracujeme. Máme přímou vazbu na výrobce, se kterými máme sepsanou smlouvu, a odlišuje nás to, že nabízíme kvalitní materiál za dobrou cenu pro konečného spotřebitele.

Co je vaším pracovním cílem?
Chceme nasytit trh v rámci Evropy a když to vyjde podle plánu, tak bychom se chtěli rozšířit do celého světa. Přemýšlíme ještě nad přidáním konopí do omítky a tím pádem zvýšením její efektivity, ale máme ještě spoustu otazníků. Zkrátka bychom se chtěli vzdělávat a zdokonalovat ve všech sférách.
Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?
V tomto oboru jsem se samozřejmě potřeboval hodně vzdělat. Už kvůli novému materiálu, ke kterému je málo podkladů. Všechno jsem se učil sám, něco málo jsem se dozvěděl od výrobce a nejvíce mi dávaly schůzky s klienty, protože se samozřejmě ptají a já si pak musím víc a víc věcí zjišťovat.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?
Jsem určitě maximálně spokojený. Ofigo mi bylo doporučeno od známého a nelituji, zatím nejlepší zkušenost s firmami, které nabízí pomoc jiným podnikatelům. Jsem za to neskutečně vděčný a věřím, že spolupráce bude pokračovat i nadále.
Komentáře