Byznys našich klientů: Registrační systém závodníků Tomáše Pastorka

Nazávody.cz_tomáš pastorek_cover

Tomáš Pastorek začal pomáhat svému kamarádovi s organizací závodů, přičemž se zaměřoval především na proces registrace účastníků. Díky několikaletým zkušenostem měl možnost detailně poznat úskalí spojená s touto agendou a bylo mu jasné, že se s nimi nepotýká jen on. Rozhodl se proto vyvinout systém, který by usnadnil práci i dalším organizátorům závodů.

Mohl byste představit svou firmu a přiblížit, jak jste se k oboru dostal?

Vyvíjíme registrační systém pro závody – jakékoliv typy závodů. Všechno to začalo spoluprací s kamarádem, který sám závody pořádá. Několik let jsme je společně organizovali, on měl na starosti samotný závod a já se věnoval infrastruktuře, registracím a všemu kolem IT.

Když jsme třetím rokem procházeli procesem registrace, který není úplně jednoduchý, uvědomili jsme si, že stejně jako my řeší podobné problémy pravděpodobně i další organizátoři. A tak jsme si řekli, že by stálo za to to celé systematizovat a vytvořit službu, kterou bychom mohli nabídnout i ostatním.

„Rádi bychom vytvořili systém, který bude pro závodníky zábavný a uživatelsky intuitivní.“

Má váš obor nějaká specifika?

U nás se pořádá spousta menších závodů, kde si organizátoři zajišťují registraci sami – většinou způsobem, který jim vyhovuje, ale bez větší snahy o inovaci. Mnoho těchto akcí se koná například na vesnicích, kde se za startovné vybírá symbolických 50 Kč.

Celé prostředí je spíš komunitní a založené na hobby, a to jak pro účastníky, tak samotné organizátory. Velké peníze se v tom většinou netočí, jde hlavně o nadšení a zájem o sport.

Pastorek1
Zakladatel společnosti Tomáš Pastorek s kolegou

Setkal jste se v začátcích s překážkami?

Celé naše podnikání jsme pojali spíš jako hobby. Stejně jako jsme s nadšením organizovali závody, přistupovali jsme i k vývoji systému – s chutí, ale bez tlaku. Největší výzvou bylo vytvoření samotného systému. Strávili jsme vývojem spoustu času, než vznikla verze, kterou bychom mohli nabídnout dál. A pak… se nic nestalo.

Naší slabší stránkou je marketing. Jsme technicky zaměření a v propagaci jsme se prostě neorientovali. Řekli jsme si, že oslovíme známé organizátory a že se to nějak rozběhne. Jenže se nestalo vůbec nic, což nás vlastně ani moc nepřekvapilo.

Postupně se ale situace začala měnit. Dostali jsme příležitost spolupracovat na větších akcích, například Klánovickém půlmaratonu, kde startují tisíce závodníků. Díky tomu se nám začala tvořit klientela a dnes už se na nás obracejí i organizátoři sami.

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Na registračním systému neustále pracujeme a snažíme se ho rozvíjet na základě zpětné vazby od organizátorů, i když samozřejmě ne každý ji poskytne.

Velkým přínosem jsou především větší závody, které mají konkrétní požadavky a posouvají nás dál. Díky jejich podnětům systém stále rozšiřujeme a zlepšujeme. Jakmile novou funkci vytvoříme a nasadíme, mohou ji automaticky využívat i ostatní, což je výhoda pro všechny zapojené. 

Pastorek2
Tomáš Pastorek by rád expandoval se svým systémem i do zahraničí

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

V Česku jako takoví konkurenci úplně nemáme. Naší největší konkurencí jsou asi časomíry, které si k měření připojují i vlastní registrační modul. My se ale snažíme k tomu přistupovat jinak – každému organizátorovi dáváme plný přístup k datům z registrací. Ta data jsou jeho, a pokud se rozhodne spolupracovat s jednou časomírou nebo jinou, je to na něm.

Součástí našeho systému je také jednoduchý e-shop. Organizátor může při registraci rovnou nabízet merch, jako jsou trička nebo doplňky. U charitativních závodů bývá možnost dobrovolného příspěvku na podporu. Závodník si mohl vybrat, kolik chce na danou akci darovat.

Vycházíme hlavně ze zkušeností, které jsme sami získali při pořádání závodů. Když jsme třeba prodávali trička, vůbec jsme nevěděli, kolik jich máme objednat. Díky propojení registrace a e-shopu teď organizátor přesně ví, jaký je zájem – a může se na to připravit.

Co je vaším pracovním cílem?

Rádi bychom oslovili širší okruh organizátorů a závodníků, abychom náš systém dostali do více závodů a k více uživatelům. Naším cílem je vytvořit nástroj, který bude pro závodníky radost používat – a podle dosavadní zpětné vazby se nám to docela daří. Oproti jiným řešením je náš systém jednoduchý a intuitivní.

Do budoucna se chceme více zaměřit na marketing a propagaci, aby se o nás dozvědělo víc lidí a systém našel širší využití. Zároveň bychom rádi navázali na zkušenosti z Česka a časem nabídli systém i v zahraničí.

Pastorek3
Tomáš Pastorek k registračnímu systému připojil i jednoduchý e-shop

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?

Nechtěli jsme mít sídlo firmy vedené na domácí adrese, a zároveň jsme z praktických důvodů preferovali sídlo v Praze. Také jsem se chtěli od začátku co nejvíc soustředit na samotné podnikání, ne na byrokracii, proto jsme zvolili Ofigo, které udělalo vše za nás.

Založit firmu přes Ofigo pro nás bylo velmi snadné – celý proces proběhl rychle a bez komplikací. Dodnes nám občas někdo od vás zavolá, aby se ujistil, že je vše v pořádku, a to nám přijde jako skvělý přístup. Celkově mám pocit, že se o své klienty opravdu staráte.

Komentáře

Další články

Toppoint goods_pavel dvořák_cover

Byznys našich klientů: Herní skiny Pavla Dvořáka

Pavel Dvořák a jeho kolega stáli před rozhodnutím, jak naložit s vášní, která je provázela od dětství – hraním počítačové hry Counter-Strike. Ze...

Číst více
Manutraq_pavel herceg_cover

Byznys našich klientů: Digitalizační projekty Pavla Hercega

Pavel Herceg se tématem digitalizace zabývá již od studia vysoké školy, kdy také založil firmu zaměřenou na zakázkový vývoj softwaru. Společnost MANUTRAQ vznikla...

Číst více
Recenzni_jiří straka_cover

Byznys našich klientů: Hodnocení služeb a podniků – rychle a jednoduše Jiřího Straky

Jiří Straka se pustil do podnikání s jasným cílem – zlepšit hodnocení svého podniku na Googlu a přilákat více zákazníků. Vymyslel jednoduchou, ale...

Číst více