Byznys našich klientů: Přístupné zdravotní pomůcky Davida Řepky

Prodejna(úvod)

David Řepka se po letech v obchodě rozhodl dělat něco, co má skutečný smysl. Založil firmu Repom, která lidem pomáhá zorientovat se ve světě zdravotnických pomůcek a najít pro ně tu nejvýhodnější variantu. Důraz klade na férový přístup, spokojenost klientů a dlouhodobý cíl – vybudovat komunitní centrum, které propojí pomoc, vzdělávání i společný život generací.

Mohl byste představit svou firmu? 

Firma Repom se zabývá zdravotnickými pomůckami. Naším posláním je co nejvíce ulehčit běžnému člověku orientaci ve zdravotních pomůckách a zároveň mu nabídnout nejlepší finanční variantu — buď takovou, co je hrazena zdravotní pojišťovnou, anebo variantu repasovaných produktů, které jsou potom výrazně levnější.

Jak jste se k oboru dostal? 

Hlavním důvodem, proč jsem se pro tento obor rozhodl, byla potřeba vědět, že jsem užitečný. Předtím jsem se věnoval obchodu a zjistil, že se dá prodat vlastně úplně všechno. Po zkušenostech, kdy jsem se setkal i s agresivnějšími praktikami, jsem si uvědomil, že nejlepší pocit mám z dobrého obchodu, kdy je klient opravdu spokojený. Mám rád obchod, kdy jsou spokojené obě strany a to zdravotní pomůcky umožňují. 

Sestrycem
Zakladatel David Řepka se strýcem – jedním z nejdůležitějších a největších dodavatelů

Má váš obor nějaká specifika?

Specifické je to z hlediska klientely. Většinou se bavíme s lidmi, kteří se neorientují v možnostech získání zdravotnických pomůcek a mohou být poměrně lehce ovlivnitelní. Snažíme se jim tedy vysvětlit možné varianty a pomoci pro ně najít nejlepší řešení. Jinak je to byznys jako každý jiný.  

Nezřídka se člověku zdravotní stav nezhorší pozvolna, ale najednou. Po operaci se můžete dostat do situace, kdy jste na několik měsíců bezmocní. V takovou chvíli začnete hledat např. polohovací postel a jediná varianta, která by vás napadla, bude postel koupit. My jsme tu od toho, abychom to s vámi probrali a pokud jde o situaci na pár měsíců, tak zařídili zapůjčení postele, protože novou v takovém případě pojišťovna neproplatí. Naopak pokud je situace závažnější a jde o pomůcku např. k dožití, navedeme klienta, jak ji získat přes pojišťovnu..

Setkal jste se v začátcích s překážkami? 

Pořád jsou nějaké překážky, ale nevnímám žádné tak výrazné, které by stálo za to zmínit.

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Původně jsme začínali pouze s repasovanými zdravotními pomůckami. Poté jsme do toho zařadili i nové, hrazené zdravotní pojišťovnou. Zároveň jsme rozšířili skupinu klientů, které jsme schopni oslovit a v tuto chvíli máme už téměř rok otevřenou jednu z největších prodejen v Praze. Rosteme raketovou rychlostí.

„Neděláme to pro peníze, ale primárně pro dobrý pocit.“

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Ano, přístup. Neděláme to pro peníze. Už na začátku jsme zjistili, že se tím uživíme a více nepotřebujeme. Děláme to primárně pro dobrý pocit. Neznamená to, že bychom na tom nevydělávali, ale snažíme se hlavně pomoci lidem. Důležitá je pro nás zpětná vazba od klientů a to, že nás doporučují oni, ale také lékaři, řadové sestry a další.

Na rozdíl od většiny jiných prodejen jsme klientovi schopni nabídnout nejen pomůcky nové, ale také levnější použité či pronájem. Vzhledem k velikosti prodejny si můžeme dovolit také nabízet i věci, které zlepšují zdraví či ulehčují život byť zdravotními pomůckami nejsou. Namátkou třeba trekingové hole, bidety a podobně.

Rodinna
Zakladatel David Řepka a jeho rodinný business Repom

Co je vaším pracovním cílem?

Ohromné komunitní centrum, které bude zahrnovat nejen prodej zdravotnických pomůcek, ale také chráněnou dílnu, stejně jako školku pro mentálně postižené, ale i zdravé děti, kde by mohly být spolu a vzájemně interagovat. Zároveň by zde byl domov důchodců, který by byl také propojený. A nakonec rekreační centrum pro rodiny dětí a starších osob, kde by mohly trávit společně čas a kam by se těšily. Plány jsou hodně velké a zatím jsme na začátku.

Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?

Já podnikám v podstatě od osmnácti let a všechno řeším metodou pokus- omyl. Na rady moc nedbám, raději si vše vyzkouším i za cenu toho, že to nakonec nepůjde.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?

Musím říct, že na výbornou. Nebyla to moje první zkušenost s takovou firmou. Už nevím, jak jsem na Ofigo narazil, ale spolupracujeme spolu už podruhé a zatím jsem nenašel jedinou věc, na kterou bych si mohl stěžovat. Naopak líbí se mi, že jednou za čas někdo od vás zavolá a zeptá se, zda je všechno v pořádku.

Komentáře

Další články

Gingershot(úvodní)

Byznys našich klientů: Poctivé ginger shoty Michala Uhera

Michal Uher začal s ginger shoty ve své kavárně, původně jen jako doplňkem ke snídani. Zákazníci si je ale zamilovali natolik, že vznikla...

Číst více
Beautymind_lucie urbánek holbová_cover

Byznys našich klientů: Estetický zákrok jinak Lucie Urbánek Holbové

Bc. Lucie Urbánek Holbová, MBA přichází s jedinečným projektem, který propojuje medicínu, psychologii a osobní zkušenost. Její metoda BeautyMind Process™ nabízí ženám podporu...

Číst více
Omegatechnologies(úvodní)

Byznys našich klientů: Konzultingová firma Robina Böhma 

Robin Böhm, spoluzakladatel Omega Technologies, propojuje díky svým česko-čínským kořenům oba trhy a pomáhá firmám uspět v technologickém sektoru. Jeho společnost zajišťuje kompletní...

Číst více