Mohl byste představit vaši firmu?
Moje firma RMWittner, s.r.o. se snaží šetřit čas a peníze podnikatelům. Zaměřujeme se na střední a lehce větší firmy, které zatím nemají příliš vybudovaný management. Mým cílem je pomoci klientovi, převzít část jeho starostí a postarat se o komunikaci s dodavateli. Vše řeším za klienta dle jeho přání a snažím se pro něj vyjednat co nejlepší podmínky, obchodní i smluvní. Máme tým právníků, kteří smlouvy vyhodnocují tak, aby byly proklientské a co nejvíce výhodné.
Je těžké přesně vysvětlit čím se zabýváme, jelikož nabízíme široký balík služeb. Jsem taková pravá ruka pro firmy.
Jak jste se k vašemu oboru dostal?
Myšlenka našeho oboru vznikla z dlouhodobých zkušeností s obchodováním, kontaktováním klientů a společností, kdy jsme se snažili navázat spolupráci. Často jsme se setkávali s tím, že klienti byli zaneprázdněni provozními záležitostmi svého byznysu a neměli čas věnovat se obchodním nabídkám. Právě tato zkušenost mě dovedla k tomu, že jsem podnikatelům nabídnul svůj čas, aby se mohli soustředit na rozvoj svého byznysu, zatímco já se postarám o provozní záležitosti.
Má váš obor nějaká specifika?
Svou firmu bych přirovnal např. k finančnímu poradenství. Máte možnost jít do tisíce pojišťoven a udělat si analýzu nabídky, ale zabere vám to neskutečné množství času. Nebo si můžete zaplatit finančního poradce, který nabídky vyhodnotí za vás a vy dostanete veškeré podklady a srovnání.
V naší firmě jsem na finanční stránku specialista já. Pokud se najde něco, co s mým zaměřením nesouvisí, pak mám kolegy, kteří se v těchto oborech pohybují. Klientovi vše zpracujeme a podklady od nás dostane. Naším specifikem je okruh lidí, kteří si pomohou. Zaměstnáváme odborníky a celá práce má hladký průběh.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
Největší překážkou, jak už jsem zmínil, je v tomto oboru důvěra. Mým cílem je mít na československém trhu jméno a když přijde někdo, kdo bude požadovat službu tohoto typu, tak lidi budou hned vědět, koho mu doporučit, protože budou mít zkušenost, že je na mě spoleh.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Začínal jsem s personálním obsazováním pro různé firmy, kde jsem brzy zjistil, že mnoho z nich přistupuje k výběru zaměstnanců mechanicky. Často vnímají uchazeče jen jako další číslo v pořadí.
Mým cílem bylo tento přístup změnit a ukázat firmám, že výběr zaměstnanců není jen o zaplnění volné pozice, ale o hledání talentů, které mohou přinést skutečnou hodnotu. Současně jsem se snažil zajistit, aby se zaměstnanci necítili jako anonymní položky, ale jako důležití členové týmu, kteří jsou oceněni a respektováni.
„Rád bych vytvořil celosvětovou, zatím možná celoevropskou platformu.“
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
V tak širokém rozsahu konkurenci úplně nemáme. Částečně se tomu blíží personální agentury nebo finanční poradci, ale tak komplexní zaměření, jako máme my, nikdo nemá.
Co je vaším pracovním cílem?
Rád bych vytvořil celosvětovou, zatím možná celoevropskou platformu. Chtěl bych, aby bylo vidět, že jsme schopni optimalizovat podnikatelům náklady. Zkrátka by bylo skvělé dostat naše služby do digitální platformy, aby byl průběh hladší.
Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?
V mém případě to byl z 90 % pokus omyl. Člověk trošku riskuje a zkouší. Nejvíc rad jsem získal od svého strýce, který působil jako ředitel v nadnárodních firmách a měl tam na starosti i školení manažerů. Byl to tedy zkušený obchodník, který mě mentoroval.
A potom jsem z povzdálí sledoval Radima Paříka, především z pohledu chování v byznysu. Naučilo mě to nedávat emoce do jednání a zaměřit se na výsledek.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?
Za mě proběhla spolupráce super. Ofigo využívám na dvě firmy a nechal jsem si u vás zakládat společnost. Co se týká přístupu a věcí, které jsem potřeboval, vše probíhalo hladce.
Komentáře