Mohl byste představit vaši firmu?
Naše firma Ginger Shot vyrábí nealkoholický zázvorový nápoj, který posiluje imunitu. Používáme bio zázvor přímo od farmářů z Peru, který je hlavní složkou našeho nápoje. Dále přidáváme kurkumu, kampotský pepř, kokosovou vodu a sladíme medem od českých včelařů.
Jak jste se k oboru dostal?
Naše cesta byla opravdu zajímavá. Původně jsem vedl kavárnu zaměřenou hlavně na snídaně, a tak jsme přemýšleli, čím zákazníkům nabídku zpestřit. Napadlo nás, že bychom jim mohli nabídnout něco pro podporu trávení – zázvor, který má nejen příznivé účinky na imunitu, ale také podporuje trávení. Začali jsme jednoduše s odšťavňovačem a těmto stálým zákazníkům jsme ke snídani zdarma nabízeli zázvorové shoty. Dělali jsme to nárazově, ale zájem stále rostl a zákazníci se často ptali, kdy to bude znovu. Nakonec jsme zázvorový shot zařadili i do běžného prodeje, protože poptávka byla opravdu velká.
Má váš obor nějaká specifika?
Specifické je to v tom, že konkurence je v tomto oboru velká, a protože nabízíme pouze jeden produkt, je naše cesta poměrně náročná. Veškerou energii soustředíme do tohoto jediného produktu a snažíme se klást důraz na stoprocentní kvalitu.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
Překážek bylo určitě hodně. Na trhu jsme už pátým rokem, ale první dva roky jsme neustále ladili výrobu. Receptura sice zůstala stejná, ale museli jsme přizpůsobovat výrobní postupy. Ze začátku bylo nejtěžší najít spolehlivého dodavatele, který by nám dokázal pravidelně zajistit stejně kvalitní surovinu, protože jsme stále rostli, a ani velcí hráči na trhu to často nedokázali garantovat. V průběhu této fáze jsme testovali zázvor z různých koutů světa, abychom zjistili, jak se jednotlivé druhy surovin chovají. Tento proces nám umožnil vyhodnotit, který zázvor je pro náš produkt nejlepší, a dohodnout se s dodavateli na pravidelných dodávkách právě tohoto druhu. Díky tomu jsme udrželi stálou kvalitu – chuť, barvu i další charakteristiky – což zákazníci oceňují a hned poznají jakoukoli změnu.
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Proměnilo se to v hodně věcech. My jsme se do toho pustili z opačného konce, než je obvyklé. Většina firem v tomto oboru má už vybudovanou síť distribučních míst, což usnadňuje jejich online prezentaci. My jsme ale šli opačnou cestou. Řekli jsme si, že nejdůležitější bude dostat se do povědomí lidí a místo tlaku na distribuci jsme se rozhodli investovat do kvalitního marketingu a být co nejviditelnější v online prostoru. Teď, když máme marketing pevně pod kontrolou, můžeme se soustředit na rozšiřování distribučních míst.
„Naším cílem je dlouhodobě udržet ginger shot jako produkt číslo jedna na trhu, aniž bychom slevovali z kvality.“
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Tohle je otázka, na kterou odpovídám téměř denně, protože mnoho lidí se ptá na cenu. Uvědomuji si, že máme jednoznačně nejdražší ginger shot na trhu, a lidé nás často porovnávají s produkty z Lidlu nebo Albertu. Pro představu, Lidl nabízí 150 ml ginger shot za 30 Kč, zatímco náš stojí 80 Kč za 50 ml. Na první pohled to může vypadat, že jsou všechny ginger shoty stejné, ale rozdíl je hlavně v kvalitě surovin. My jsme velmi pečlivě vybírali zázvor a rozhodli se pro kvalitní peruánský.
Mnoho výrobců snižuje cenu tím, že do fresh produktů přidává jablečnou šťávu, protože je jednou z nejlevnějších surovin. Například ginger shot z Lidlu obsahuje až 60 % jablečné šťávy. Naopak naše receptura se opírá o vysoký podíl zázvoru, což i laik okamžitě pozná. Kromě kvalitních surovin jsme se rozhodli pro šetrnou pasterizaci, která uchovává co největší množství vitamínů a vhodných bakterií pro kvašení, díky čemuž má náš produkt trvanlivost až 12 měsíců.
Co je vaším pracovním cílem?
Původně jsme měli ambice expandovat do různých řetězců a třeba i na benzinky. Postupem času jsme si ale uvědomili, že naše síla je hlavně u koncového zákazníka, který je ochoten si za kvalitu připlatit. Naším cílem je proto dlouhodobě udržet ginger shot jako produkt číslo jedna na trhu, aniž bychom slevovali z kvality. Nemáme zájem vstupovat do řetězců, kde by nás okolnosti tlačily k kompromisům, například k ředění produktu jablečnou šťávou.
Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?
Co se podnikání týče, tak jsem vystřídal už poměrně dost oborů a často začínal úplně od začátku. Cesta byla trnitá, ale díky tomu jsem získal cenné zkušenosti, které mi dnes pomáhají i v této firmě.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?
Tato spolupráce proběhla úplně perfektně, byl jsem nadšený už úplně od začátku a nemám v podstatě nic co bych mohl vytknout. Byl jsem velmi mile překvapený celým tím procesem a péčí o zákazníka. Dokonce jsem už Ofigo doporučoval několika známým, kteří také chtěli založit firmu.
Komentáře