Mohl byste představit svou firmu?
Jsme malá, zatím jen rodinná firma Memela s.r.o., kde v podstatě funguji já s manželkou, v tuto chvíli ještě čistě jako e-shop. Hodně si stojíme za tím, abychom zákazníkům zvládli nabídnout co nejlepší služby. Máme věrnostní program a doručení nad určitou částku zdarma, i přesto, že je to velice komplikovaná věc, jelikož se jedná o objemné věci a není to vždy to nejsnazší.
Chtěli bychom ale vytvořit showroom se zaměřením primárně na kancelářský ergonomický nábytek. Je to věc, ke které bych se chtěl dostat, radit lidem jak sedět, proč sedět, případně nesedět a naučit je, jak se pohybovat v kompletně ergonomickém pracovišti.
Jak jste se k oboru dostal?
K oboru jsem se dostal už před devíti lety, hned po škole. Naskytla se mi možnost pracovat ve firmě zabývající se stejnou věcí. Vždy, i ve svém vzdělání, jsem byl zaměřený na sport. Sice se nezdá, že by se naše sezení jakkoliv týkalo sportu, ale je to nedílná součást našeho správného pohybového vzorce.
Našel jsem se u toho tedy hlavně proto, že to znám z té pohybové stránky a vím, jak to člověku může uškodit, pokud se věci nedělají dobře. A když pak se zákazníkem vyřešíme správné sezení, tak mu to opravdu zlepší kvalitu života a to je věc co mě na tom neskutečně baví. E-shop je pro nás momentálně spíš cestou, jak se dostat k vybavení kvalitního showroomu.
Má váš obor nějaká specifika?
Určitě je to přeprava, jelikož přepravujeme rozměrné věci, které jsou náchylné na možné poškození. Takže komunikace s dopravcem je náš denní chléb. Další věc je velice náročné získání důvěry u zákazníků. Snažíme se zákazníkům vyjít vstříc, aby byli spokojeni, nebáli se nábytek vyzkoušet, případně zajišťujeme i dopravu zpět pokud zboží nevyhovuje.

Setkal jste se v začátcích s překážkami?
No těch bylo! Asi jako v každém podnikání, začali jsme založením firmy a vybráním jména. Už to bylo poměrně komplikované. Vždy si ale stanovíme nějaký menší cíl a nikdy to nebyla nějaká neřešitelná překážka a v dnešní době je zde plno ochotných lidí, kteří nám pomohli.
„Sice se nezdá, že by se naše sezení jakkoliv týkalo sportu, ale je to nedílná součást našeho správného pohybového vzorce.“
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Zatím se hodně zabýváme tím, abychom zvládli hodně procesů zautomatizovat tak, abychom dokázali zákazníkům nabídnout přijatelnou cenu a dobu dopravy. Teď už máme podmínky nějakým způsobem vyjednané a řešíme automatizaci, abychom se celý den nezabývali jedním balíkem. Necháváme to na strojích a my řešíme komunikaci se zákazníkem. Do budoucna věřím, že se nám to promění k lepší organizaci. Manželka bude mít posléze na starosti e-shop a já kamennou prodejnu.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Podle mě ten osobní přístup, kdy nám zákazníci zavolají a nedostanou žádnou obecnou odpověď, ale řešíme vše individuálně. Zkušenosti, co jsme oba za ty léta nasbírali, nám hodně pomáhají.
Co je vaším pracovním cílem?
Být stabilním dodavatelem nábytku. Chtěli bychom mít, jak už jsem zmínil, tu ergonomickou stránku, abychom byli schopni zákazníkům poradit s vhodným pracovním prostředím. Týká se to například otázky, jak držet myš a alternativního sezení. V Česku to příliš prodejců nenabízí, nejsou proškolení např. na to správné držení těla. Chceme nabídnout 100% řešení pro člověka, kterého třeba bolí záda a myslí si, že je to špatnou židlí, ale nakonec od nás odchází s tím, že má špatně nastavenou polohu hlavy.

Co vám jako začínajícím podnikatelům pomohlo, odkud jste získávali rady do začátku?
Určitě zkušenosti z předešlých zaměstnání. Zjistili jsme, že jsou věci, které se dají dělat dobře a viděli jsme i věci, které se dají dělat i lépe. Dostali jsme také spoustu rad od kamarádů a rodiny. Některými se řídíme, některými ne. U nás je to třeba tak, že můj táta je víc zaměřený na peníze a máma na samotného zákazníka. No a já jsem spíš po mámě.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?
Spolupráce byla skvělá. Jeden z prvních problémů, které jsme řešili, byl jak založit firmu. Narazili jsme na Ofigo na internetu a pozitivní recenze mluvily za vše, tak jsme si říkali, že by to mohla být ta správná volba. Od začátku do konce jsme byli spokojeni. Rychlost dodání, komunikace, opravdu všechno proběhlo nejlépe jak mohlo.
Komentáře