Mohl byste představit svou firmu?
Nejsme klasická firma, ale spíše platforma a prostředí pro sdílenou práci v IT, kde jsou lidé takovými kontraktory, kteří jsou distribuovaní po celé ČR i v zahraničí. A společně spolupracujeme na různých projektech.
Jak jste se k oboru dostal?
Já jsem IT studoval, konkrétně Informační management v Žilině. Pak jsem se ocitl v Praze, kde jsem se nechal zaměstnat v IT oddělení jedné firmy, abych zužitkoval své vědomosti. A tam to začalo.
Jako zaměstnanec jsem si prošel několika pozicemi. Na začátku to byl databázový specialista, kdy jsem se věnoval správě databází a technickému programování. Pak jsem se dostal až na IT ředitele dané pobočky. Měl jsem tedy i svůj tým, který poskytoval různé služby, jako např. správu serverů. Posléze jsem změnil firmu a dělal ředitele development centra pro jednu německou společnost. To bylo takové vyzkoušení si vedení firmy nanečisto.
Pak se naskytla příležitost, kde se další dva kolegové rozhodli, že bychom mohli něco vybudovat nebo založit, a tak jsme spustili tuto platformu.

Má váš obor nějaká specifika?
Velkým specifikem je taková ta absolutní volnost co se prostředí, času a také pracovního místa týče. Samozřejmě, že třeba konzultant musí pracovat v nějakém vhodném časovém rámci a ne v devět večer, ale může si výstupy zpracovat pak mimo pracovní dobu. Tím, že děláme v IT, se můžeme připojit odkudkoliv a téměř kdykoliv.
Setkal jste se v začátcích s překážkami?
Vysloveně překážky nebyly, člověku stačí internetové připojení, počítač a může začít pracovat. Samozřejmě je potřeba nějaké vzdělání, ale znamená to, že jsme nemuseli řešit žádnou kancelář a prostory. Takže myslím, že založení proběhlo velice hladce, i díky Ofigo. Určitě tam byly nějaké potíže ohledně nastavování především interních systémů. Také operativní problémy spojené s pravidelnými meetingy atd., ale jinak šlo vše jako po másle.
„Velkým specifikem je ta absolutní volnost co se prostředí, času a také pracovního místa týče. Tím, že děláme v IT, se můžeme připojit odkudkoliv a téměř kdykoliv.“
Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?
Na začátku jsme byli jen tři. Tři osoby se společným zájmem spolupracovat v IT, každý si dělal vlastní věc na IČO, ale pomáhali jsme si navzájem, když někdo něco nevěděl. Pak přišla myšlenka, že bychom mohli založit společnost. Našli jsme klienty a začali jsme probírat spolupracovníky, které bychom k nám přibrali. Máme i kolegy kteří pracují ze zahraničí a nejsou dedikovaně tady.
Postupně se rozrůstáme, už to není o těch třech lidech a uvidíme, kde to skončí. Teď je nás nějakých 16 lidí, kteří intenzivně pracují a jsou zde další, co se zapojují externě.
Je něco, co vás odlišuje od konkurence?
Od konkurence nás odlišuje jiný model spolupráce. Celosvětově určitě existují firmy, kde tahle myšlenka platformy funguje. My ale kromě toho, že máme společnou platformu, fungujeme na stejné emailové adrese a máme sjednocený systém vykazování. Ani krize posledních let nás vlastně moc neovlivňují. Jelikož nemáme kanceláře, tak neřešíme, kolik stojí topení. Nemusíme nikam dojíždět a covid ani energetická krize nás tedy moc neovlivnily.

Co je vaším pracovním cílem?
Já bych toho moc neměnil. Není to tak, že bychom vymýšleli nějaký velký růst. Chci pracovat s lidmi, které znám, takže do těch 20 osob je optimum. Většinou s každým spolupracujeme na nějakém projektu. Interně bych se možná rád posunul s dokumentací svých řešení, ale koncept bych neměnil, docela nám to vyhovuje.
Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?
Samozřejmě od kolegů, ale já jsem člověk co rád rozumí věcem do hloubky a myslím si, že každý, kdo se věnuje své práci nejen na úrovni, co mu přikazuje smlouva, tak za chvíli zjistí, že je to to, čím vyčnívá z řady. Že nad svou běžnou rutinu zjistil víc a dosáhl něčeho lepšího a pak se z člověka stává odborník na danou oblast.
Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?
Spolupráce proběhla bez problémů, využili jsme založení firmy a sídlo společnosti a to nám bylo šité v podstatě na míru. Potřebovali jsme to relativně rychle a do toho jsme sháněli projekty, takže člověk neměl moc času ještě běhat po advokátech a úřadech. V rámci týdne nebo dvou bylo vše hotové. Veškeré podepisování prohlášení apod. probíhalo opravdu rychle. Musím říct, že to Ofigo dělá dobře.
Komentáře