Byznys našich klientů: Digitální marketing Michala Jankoviče

Ofigo uvodni fotky - úvod - michal jankovič

Michal Jankovič začal s marketingem už během studií a brzy zjistil, že ho nejvíc baví spojení psychologie a obchodu. Po zkušenostech z agentur se rozhodl osamostatnit a založil DigiMinds – firmu zaměřenou na digitální marketing pro malé a střední podniky. Dnes spravuje milionové rozpočty, přičemž klade důraz na komplexní přístup, otevřenou komunikaci a férové vztahy s klienty.

Mohl byste představit svou firmu? 

Firma se jmenuje DigiMinds, s.r.o. a zaměřujeme se na digitální marketing pro malé a středně velké firmy. Primárně spravujeme PPC kampaně a ziskově spravujeme rozpočty ve vyšších jednotkách milionů korun měsíčně pro firmy, jako např. Vasky, Trezor, Bagind, Xinzuo. Dále nabízíme analytiku, reporting, a byznys konzultace.

Jak jste se k oboru dostal? 

Už na vysoké škole mě fascinovala psychologie prodeje z pohledu marketingu. Časem jsem přišel na to, že online marketing je pro mě to pravé. Fascinovalo mě to natolik, že jsem se přihlásil i na magisterské studium a vedle toho získal stáž v malé brněnské agentuře In creative, kde jsem se celkem rychle učil a posouval výš. Po cca dvou letech jsem cítil, že potřebuji novou výzvu. Rozhodl jsem se tedy nastoupit do agentury Business Factory, kde jsem spravoval rozpočty velkých lokálních i mezinárodních firem. Vedle toho mi ale zakázky přicházely i mimo agenturní kontrakt a já si uvědomil, že se dokážu uživit sám na sebe.

Digiminds
Digitální marketing s Michalem Jankovičem

Má váš obor nějaká specifika?

Výhodou je, že je to vysoko-maržový byznys. Role marketingového specialisty má minimální vstupní náklady a nulové bariéry vstupu. Na druhou stranu tyto výhody znamenají, že to chce dělat „každý“, což se ukazuje na rostoucí konkurenci, a to nejen z pohledu agentur, ale i právě pracujících na volné noze.

Je také dobré zmínit, že online marketing se strašně rychle mění a je na každém z nás se v těch záplavách změn rychle zorientovat a využít jako konkurenční výhodu.

Setkal jste se v začátcích s překážkami? 

Tím, že jsem přecházel poměrně plynule ze zaměstnání na OSVČ, tak jsem sbíral klienty ještě v zaměstnání. Přinesl jsem si tedy určitý finanční polštář, kteří mi umožnili přejít pohodlně na volnou nohu. Spíš jsem vnímal velké nedostatky ohledně účetnictví, ve kterém jsem tou dobou moc neorientoval. Co se ale přísunu nových klientů týká, tam jsem se s problémy nesetkal.

„Hodně mi pomohl pečlivý výběr klientů, se kterými jsem sdílel stejné hodnoty a ambice již od prvního meetingu. Zkrátka jsem si vybíral klienty na podobné vlně. Díky tomu mě práce baví i teď.

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

Na začátku jsem měl štěstí na dobré klienty, takže se to začalo poměrně rychle nabalovat. Mojí výhodou je teď to, že si můžu klienty vybírat a nemusím přijmout spolupráci s každým. Mám tak možnost pracovat s opravdu zajímavými klienty a pracovat na projektech, které mi dávají smysl. Dále jsem pod sebe nabral kolegy, prohloubil své znalosti a rozšířil portfolio poskytovaných služeb.

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Myslím si, že je to můj otevřený přístup, široký přesah v marketingu a business thinking. S některými klienty to přerostlo až do kamarádské roviny — občas spolu řešíme rozvoj byznysu i v pozdních večerních hodinách po WhatsAppu.

Neposkytujeme jen PPC služby, ale tím, že mám přesah i do psychologie obchodu, analytiky, UX a dalších odvětví, tak se s klienty bavíme celkově o byznyse a tom, jak ho posouvat dál. Komplexnost služeb a otevřenost sdílet nápady klienti velmi oceňují. 

Jankovic
Zakladatel firmy DigiMinds

Co je vaším pracovním cílem?

Mým osobním cílem je najít rovnováhu mezi prací a životem. Je to také klišé, ale je to pro mě velice aktuální. Jsem velký workoholik — mám rád výzvy a vymýšlet nové vychytávky v marketingu. S přibývajícími léty a narozením dítěte jsem si ale uvědomil, že jsou i důležitější věci a potřebuji najít ten svůj balance. Doufám, že se to do budoucna změní. Makám na tom.

Co vám jako začínajícímu podnikateli pomohlo, odkud jste získával rady do začátku?

Měl jsem štěstí na kontakty, které jsou dle mého názoru velice důležité. Pokud se člověk nedokáže obklopit správnými lidmi, kteří ho v začátcích podrží, tak to může být opravdu náročné. Hodně mi pomohl pečlivý výběr klientů, se kterými jsem sdílel stejné hodnoty a ambice již od prvního meetingu. Zkrátka jsem si vybíral klienty na podobné vlně. Díky tomu mě práce baví i teď.

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigo?

Když jsem si zakládal svoje první OSVČ, neměl jsem možnost kde nahlásit sídlo firmy, a v tom momentě jsem začal googlit a narazil na Ofigo. Přečetl jsem si, jak probíhá celý proces, pár recenzí a bylo rozhodnuto. Všechny ohlasy byly pozitivní, a tak jsem vyplnil formulář, doposlal potřebné podklady a do pár dní byla moje první živnost na světě.

Komentáře

Další články

Gingershot(úvodní)

Byznys našich klientů: Poctivé ginger shoty Michala Uhera

Michal Uher začal s ginger shoty ve své kavárně, původně jen jako doplňkem ke snídani. Zákazníci si je ale zamilovali natolik, že vznikla...

Číst více
Beautymind_lucie urbánek holbová_cover

Byznys našich klientů: Estetický zákrok jinak Lucie Urbánek Holbové

Bc. Lucie Urbánek Holbová, MBA přichází s jedinečným projektem, který propojuje medicínu, psychologii a osobní zkušenost. Její metoda BeautyMind Process™ nabízí ženám podporu...

Číst více
Omegatechnologies(úvodní)

Byznys našich klientů: Konzultingová firma Robina Böhma 

Robin Böhm, spoluzakladatel Omega Technologies, propojuje díky svým česko-čínským kořenům oba trhy a pomáhá firmám uspět v technologickém sektoru. Jeho společnost zajišťuje kompletní...

Číst více