Byznys našich klientů: Gabriela Koukalová pomáhá majitelům bytů a domů.

Byznys našich klientů: Gabriela Koukalová pomáhá majitelům bytů a domů.

Rodinná Makléřka pomáhá lidem s prodejem a pronájmy nemovitostí. Jak se profese realitního makléře v poslední době změnila a ovlivnil koronavirus trh s nemovitostmi?

 

Mohla byste představit vaši firmu a říct, jak jste se k vašemu oboru dostala?

Jako rodinná makléřka pomáhám lidem s prodejem a správou bytů a domů. V roce 2004 jsem si pořídila první investiční byt a tím začala moje aktivní realitní cesta. Nejprve jsem se starala o své a rodinné nemovitosti – odtud pak vznikl název Rodinná Makléřka. V roce 2017 jsem pomohla kamarádce při prodeji jejího pražského bytu získat o 600.000 Kč víc, a to byl okamžik, kdy mi došlo, že existují lidé, kteří potřebují při své realitní transakci pomoci.

 

Má váš obor nějaká specifika?

Minulý rok přišla do oboru zásadní legislativní změna – účinnosti nabyl zákon o realitním zprostředkování, což osobně vnímám jako velký krok dopředu v rámci oboru. Z realitního makléře se stal realitní zprostředkovatel a realitní činnost se ze živnosti volné přesunula do živnosti vázané. To znamená, že realiťáci dnes už musí něco umět, nestačí jen 1000 Kč a výpis z trestního rejstříku. Obor se tím profesionalizuje, což prospívá všem – kupujícím, prodávajícím i poctivým a moderním makléřům.

 

Péče o klienty a dosažení pro ně nejlepšího možného výsledku bylo, je a vždycky bude moje srdcovka.

 

Setkala jste se v začátcích s překážkami?

Největší překážkou pro mě bylo podnikání samotné. Když se stanete živnostníkem nebo majitelem firmy, je to úplně nová disciplína. Ve své profesi jste odborníkem, jako živnostník nebo majitel firmy však řešíte i spoustu věcí okolo, tak jsem ráda, že třeba se založením firmy mi pomohlo Ofigo. Je příjemné věci delegovat a spolehnout se na někoho, kdo má tyhle věci v malíčku. A stejně tak to dělají i mí klienti v realitách – spolehnou se na odborníka, kterému můžou důvěřovat.

 

Natáčení realitního videa
V dnešní době musí realiťák držet krok s digitalizací oboru

Jak se vaše podnikání od začátku proměnilo?

O tom už jsem trochu mluvila v souvislosti s legislativní změnou. Dnes už musí realiťák být odborníkem, musí být moderní a držet krok s dobou. Digitalizace se nevyhnula ani nám. Dnes už tedy běžně beru klienty na online prohlídky, kdy je bytem či domem provedu, zatímco si ve svém obýváku popíjí kafíčko. Pro moderního makléře se standardem stalo nachystání nemovitosti, tzv. homestaging, inspekce nemovitosti, videoprohlídky, virtuální prohlídky.

Ve své firmě jsem to shrnula do 3krokového plánu, na to jak dobře prodat či pronajmout nemovitost: pečlivá příprava, optimální prodejní plán a promyšlený marketing.

 

Je něco, co vás odlišuje od konkurence?

Řekla bych, že je to právě ta osobní zkušenost, kdy jsem dlouhou dobu byla na druhé straně barikády – byla jsem ta, co kupovala, pronajímala i prodávala. Mám také dlouholeté zkušenosti z obchodu a prodeje, kdy jsem pečovala o přidělené zákazníky a plnila prodejní cíle. Péče o klienty a dosažení pro ně nejlepšího možného výsledku bylo, je a vždycky bude moje srdcovka.

 

Co je vaším pracovním cílem?

Moje vize je pořád stejná – pomáhat lidem s prodejem a správou jejich bytů a domů. Aktuálně velmi silně vnímám současnou ekonomickou situaci, takže některým svým klientům také pomáhám pochopit, jak fungují ekonomické cykly a jak si rozdělit majetek tak, aby byli bohatí v jakémkoliv ekonomickém scénáři.

 

Tvorba realitního videa
Úprava realitního videa je složitější, než by se mohlo zdát

Koronavirová krize ovlivnila životy nás všech. Jakým způsobem se dotkla konkrétně vašeho byznysu?

Realitní obor má to štěstí, že lidé budou potřebovat bydlet v jakékoliv době. Ať je válka, korona, nebo ekonomika jede na plné obrátky, lidé se pořád budou chtít stěhovat do vlastního, nebo většího či menšího bydlení. Budou chtít uložit peníze do půdy nebo trávit čas na své chatě. Prodeje nebo pronájmy se prostě dlouhodobě nezastaví. To je obrovská výhoda našeho oboru.

Pro mě jako podnikatele koronakrize vnesla do podnikání pár věcí, které se dříve nedělaly – kromě kafe a sušenek nabízím i roušky a dezinfekci a celkově je kladen větší důraz na bezpečí. Také se uspíšil přechod co nejvíce věcí do onlinu – tohle ale asi prožili a prožívají všichni.

 

Jak proběhla vaše spolupráce s Ofigem?
Naprosto famózně – stačilo jen vyplnit formulář, ověřit podpisy, zaslat peníze a bylo to. Kéž by takto jednoduše probíhalo víc záležitostí v našem životě.

 

Více informací najdete na stránkách www.rodinnamaklerka.cz.