Byznys našich klientů: Na první objednávku čekal Vít Havlín s Marcelem Mastíkem půl roku

Byznys našich klientů: Na první objednávku čekal Vít Havlín s Marcelem Mastíkem půl roku

Tasty Dog Food s.r.o. je tak trochu jiný e-shop s krmivem a pamlsky pro psy. Jeho majitelé se totiž rozhodli ušetřit svým zákazníkům cenný čas strávený pročítáním složení produktů a zkoumáním jejich kvality. Předvybrali pro ně značky, které splňují jejich přísné parametry, a na svůj e-shop nepustili žádné krmivo, které by sami nedali svým čtyřnohým miláčkům.

Jak dlouho už podnikáte?

Teprve začínáme, s Tasty Dog Food podnikáme asi dva roky. Předtím jsme spolu měli jinou firmu, kde jsme se zabývali kódováním webů. Teď se vlastní firmě snažíme věnovat opravdu naplno.

 

Říkal jste, že podnikáte se svým nejlepším kamarádem – jak vám to funguje?

S mým nejlepším kamarádem a podnikatelským partnerem se známe od první třídy základní školy. Vždycky jsme spolu chtěli podnikat a boříme takové ty zažité představy, že kamarádství do byznysu nepatří. Ve firmě nám to výborně funguje a pořád spolu můžeme zajít večer na pivo. Naučili jsme se za tu dobu dost dobře rozlišovat pracovní záležitosti od těch kamarádských. Máme rozdělené jednotlivé sekce firmy, kterými se zabýváme, například finance, výběr značek nebo provoz e-shopu. Každý je zodpovědný za svoji sekci a sám za ni rozhoduje, nemusíme se o všem radit. Zhruba jednou měsíčně na to sedneme a zhodnotíme to.

 

Majitelé e-shopu s krmivy vybírají takové značky, které oslovují i jejich čtyřnohé mazlíčky
Na prvním místě jsou spokojení mazlíčci

Proč jste si vybrali zrovna tento byznys?

V podobné oblasti podnikání se pohybuje část mé rodiny, a tak nám ji doporučili a ze začátku taky hodně poradili. E-shopy s krmivy pro psy u nás nejsou ani zdaleka na takové úrovni jako třeba za mořem (navazuji na to, že jsme kódovali a designovali různé weby). Máme v plánu procestovat svět a hledat nové receptury, které tu ještě nikdo nenabízí, vzhledově posouváme hranice a snažíme se budovat vhodnou filtraci nabízených produktů. Myslíme, že nová generace by ráda ušetřila čas, a tak se snažíme produkty popisovat co nejstručněji (samozřejmě na zákaznické lince klientům poradíme do posledního detailu).

 

Jaká jste měl na začátku očekávání, že to bude, a jaké je to dnes?

Očekávání jsem měl malá, prakticky nulová. Nasbírali jsme totiž zkušenosti z předchozí firmy, se kterou jsme měli opravdu velké oči, čekali jsme strašně moc, ale nakonec to vůbec nedopadlo. Nyní jsme si řekli, že tentokrát nebudeme čekat žádné vysoké výsledky a zůstaneme nohama na zemi. Museli jsme si to odvětví nejdřív zamilovat, abychom to mohli začít brát jako byznys. Každý nový zákazník je pro nás proto příjemným překvapením.

 

Doufám, že překážky ještě přijdou, protože ty dělají opravdový byznys.

 

Jakou největší překážku v podnikání jste museli překonat?

Při prvních objednávkách jsme vůbec nevěděli kudy kam. Nerozuměli jsme účetnictví, vše jsme se museli naučit a řešili jsme to hodně za pochodu. Nebyli jsme moc dobře připraveni dopředu. Jinak všechny překážky, které přijdou, jsou pro nás výzvou, protože ty dělají opravdový byznys.

 

Máte v podnikání nějaký cíl?

Chtěli bychom si otevřít vlastní showroom, ovšem žádnou prodejničku na rohu, ale opravdu obchod na pokročilé úrovni 21. století plný nových technologií. V našem oboru nic takového neexistuje a myslím si, že my bychom v tom mohli být poměrně silní. Ve stádiu snu zatím víme, že se chceme rozrůst i přes naše hranice, nějaké plány máme, ale na realizaci je ještě moc brzy. Tasty Dog Food pro nás představuje brand preciznosti, přátelství, kvality a na prvním místě samozřejmě spokojení zákazníci a jejich mazlíčci.

 

Je něco, čeho se obáváte nebo co je pro vás velká neznámá?

Velké obavy máme ze silné konkurence. Pokud totiž člověk nezačne dělat něco vlastního a unikátního, tak má v podstatě stejnou službu, jakou může dělat úplně každý. V oboru krmiv pro psy je obecně konkurence poměrně velká. Další obavu máme z toho, že se třeba nemusíme dostat mezi špičkové hráče a zůstaneme stranou ale to jsou spíše takové večerní myšlenky “slabosti” které se do toho pracovního režimu nedostanou.

 

Starší pes i štěně – pro každého v Tasty Dog Food najdete to pravé
Tasty Dog Food nabízí krmiva pro všechny rasy psů

Chtěl jste to někdy vzdát?

Ne. Můžeme skončit každý s jachtou a vlastním baráčkem někde u moře, nebo pokryjeme nájem na okraji Prahy a zbyde nám něco na jídlo a zábavu. Na obě možnosti jsme připraveni, na tu druhou asi víc (smích). Chci tím říct, že to neděláme především pro peníze, ale opravdu nás to baví, takže pokud nás to základně uživí, určitě s tím neskončíme.

 

Co byste dnes doporučil člověku, který by chtěl ve vašem oboru začít?

Dobře si všechno promyslet a prostudovat, jak to funguje. Důležitá je především trpělivost. Může se stát, že na první objednávku bude čekat třeba i rok. My jsme na naši první objednávku čekali půl roku od spuštění e-shopu a teď se každým měsícem posouváme dál a dál.

 

Na co se teď nejvíce těšíte nebo co velkého vás čeká?

Chystáme se na Vánoce, které pro nás asi nebudou tak zajímavé jako povánoční nákupy. Velká nákupní sezóna v našem oboru bývá od ledna do června, nejvíce asi po svátcích, kdy lidé více nakupují a utrácejí.

 

Jak vnímají vaši zákazníci, že máte naše virtuální sídlo?

Zákazníci se o takové věci vůbec nezajímají. Výdejní místo máme stejně jinde, takže řeší především to. Virtuální sídlo nám vyhovuje, protože zatím nepotřebujeme žádné velké kanceláře. Pro firmu naší velikosti je to dobré řešení.

 

Pokud vás přístup k výběru krmiv Víta Havlína a Marcela Mastíka zaujal, můžete si pro svého psa objednat krmivo, konzervy i pamlsky na e-shopu tastydogfood.cz.